Noah Korevaar
Noah Korevaar | LinkedIn Home 30 dec 2017

Netflix heeft goed nieuws voor alle binge-watchers

Je vindt ze in 190 verschillende landen, er zijn meer dan 103 miljoen van en je bent er waarschijnlijk zelf ook één. We hebben het over Netflix-abonnees. Je kunt kijken waar en wanneer je maar wil, hebt toegang tot een enorme aanbod en je wordt tussendoor niet gestoord door commercial breaks. Vooral dat laatste is in een wereld vol reclame een waar genot en daarom blijft Netflix vrij van onderbrekingen.

Geen reclames op Netflix

Voor je gevoel is het niets minder dan logisch dat je tussendoor niet gestoord wordt met reclame. Toch hoopten veel grote merken dat Netflix meer ruimte zou bieden voor reclame. Dit zou de streamingdienst een hoop geld opleveren, maar ze vinden hun kijkers belangrijker. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je binge-watch sessie keer op keer wordt onderbroken door reclamespotjes.
Dit artikel verscheen als eerste op Manners.nl.
Bright

Gewoon lekker doorstreamen

Dit werd bekend gemaakt door Cees van Koppen. Hij is de manager public policy EMEA bij Netflix en is zich ervan bewust hoe schadelijk het introduceren van reclame kan zijn. “Netflix heeft gebruikers juist ‘getraind’, waardoor ze onderbreking door reclame als de uitzondering zijn gaan beschouwen en tv zonder reclame als de standaard.

Als je gewend bent aan on demand zonder reclame-onderbreking, dan ga je nooit meer terug naar het bekijken van 20 minuten aan commercials.” Dat is wat Van Koppen mededeelde tijdens het Westminster Media Forum. Check ook wat er allemaal nieuw is op Netflix. Of lees hoe de streamingdienst vooral altijd gaat veranderen hoe jij films kijkt.

Reageer op artikel:
Netflix heeft goed nieuws voor alle binge-watchers
Sluiten