Tech 13 mrt 2019 Noah Korevaar

Netflix heeft grootse plannen voor interactieve content na Bandersnatch

Bandersnatch gooide vorig jaar hoge ogen. Dat was een interactieve spinoff van de hitserie Black Mirror. Abonnees van Netflix konden zelf bepalen hoe het verhaal verliep.

Netflix: interactieve content

Dat heeft blijkbaar wereldwijd succes opgeleverd, want de streamingdienst gaat volledig inzetten op interactieve content. Dat heeft Todd Yellin, Vice President van product, afgelopen dinsdag in Mumbai bevestigd.

Hij gaf een presentatie tijdens de twintigste editie van de mediaconferentie FICCI-Frames:

“Het is een grote hit hier in India, maar ook wereldwijd. We realiseerden ons, wauw, interactieve verhalen vertellen is echt iets waar we meer op willen inzetten,” aldus Yellin. “We gaan er veel meer op zitten. Verwacht dus de komende paar jaar meer interactieve series en films op Netflix. Het hoeft ook niet per se science-fiction te zijn, en ook niet per se grimmig. Het kan ook een gekke comedy zijn. Het kan een romantieke film zijn, waar het publiek kiest met wie de hoofdrolspeelster uitgaat…”

Het blijft natuurlijk de vraag of het interactieve format meer wordt dan een gimmick, maar het leent zich inderdaad voor een breed scala aan genres. Het wordt interessant om te ontdekken wat contentmakers ermee gaan doen.

Todd Yellin kondigde tevens plannen aan om meer content in India te gaan presenteren: “Verwacht daarin een verdubbeling volgend jaar, en het jaar daarop opnieuw.”

Met een reden, want de Indiase Netflix Original Sacred Games was een wereldwijde hit. Yellin benadrukt dat twee op de drie kijkers buiten India woonde. Het aantal talen waarin Netflix-content beschikbaar is gaat ook stijgen van 25 naar 30, zo bevestigde Yellin tot slot.

Wist je trouwens dat Netflix deze week een flink aantal nieuwe films en series heeft gelanceerd? We hebben ze hier voor je op een rijtje gezet.

Variety

Reageer op artikel:
Netflix heeft grootse plannen voor interactieve content na Bandersnatch
Sluiten