Noah Korevaar
Noah Korevaar | LinkedIn Tech 17 okt 2018

Netflix breekt tegen alle verwachtingen in opnieuw records

Netflix rapporteerde de afgelopen jaren record na record. Drie maanden geleden kwam daar voor het eerst een einde aan. Uit de kwartaalcijfers van Q2 2018 bleek dat de streamingdienst niet zijn targets voor de groei in het aantal abonnees had weten aan te tikken.

Netflix recordgroei abonnees

Logischerwijs waren alle ogen dan ook gisteravond op Netflix gericht. Het bedrijf heeft namelijk zijn kwartaalcijfers voor het derde kwartaal gepresenteerd. Sinds de vorige keer is er veel gebeurd.

CFO David Well is vertrokken, er is een kantoor in Los Angeles geopend en een productiestudio in Albuquerque. Daarnaast nam de stortvloed aan Netflix Originals alleen maar toe.

Maar geldt dat ook voor het aantal abonnees? Het antwoord is een volmondig ja. Het target stond op een groei van 5 miljoen, maar dat doel is het bedrijf ruimschoots gepasseerd. In Q3 werden er 6.96 miljoen nieuwe abonnees binnengehaald.

Netflix abonnees

Je kunt het complete rapport hier lezen. Een opvallend nieuw hoofdstuk in het verslag is de focus op Netflix als springplank voor jonge acteurs. De streamingdienst wijst erop hoe jonge sterren als Noah Centineo of Millie Bobby Brown door hun Netflix-projecten explodeerden op het internet.

Dat bewijst het bedrijf met een grafiek, waarin je kunt zien hoe hun aantal volgers op Instagram steeg nadat hun serie of film debuteerde op Netflix. Voor de kijkers maakt dat niet zoveel uit, maar het is een interessant incentive om jonge potentiële supersterren te bieden.

Naast een flinke zak geld kan Netflix hen dus ook een wereldwijd podium bieden. Daarnaast meldt Netflix dat meer dan 80 miljoen abonnees afgelopen zomer een van de nieuwe romantische flicks heeft gekeken die de dienst introduceerde.

To All the Boys I’ve Loved Before is zelfs een van de meest bekeken originele films op Netflix, ooit, met kijkers die de film ook meerdere keren hebben gekeken. Op basis van dat soort insights zegt Netflix een berg aan nieuwe romantische films te hebben besteld.

Hevigere competitie

De stabiele pijplijn met originele content en influx aan abonnees wordt steeds belangrijker. De competitie zal de komende jaren nog veel pittiger gaan worden. Warner begint met een eigen dienst, Disney werkt aan een platform en zo komen er nog meer concurrenten aan.

En in Q4? Dan verwacht Netflix het ambitieuze target van 146 miljoen abonnees ruimschoots te gaan verzilveren.

🤯Check dit ook: Netflix: 10 topseries en films die nog deze week komen

Reageer op artikel:
Netflix breekt tegen alle verwachtingen in opnieuw records
Sluiten