Ilona Braam
Ilona Braam | LinkedIn Cars 25 jun 2017

Nieuwe Volkswagen Polo: volgepropt met innovatieve upgrades

Sinds 1975 wordt de wereld al verblijd met de Volkswagen Polo. Het autootje is sinds de lancering al meer dan 16 miljoen keer verkocht en blijkt een gouden formule te zijn. Dit jaar maken we kennis met de zesde generatie van de Polo. Over het algemeen heeft hij geen spraakmakende transformatie ondergaan, maar dat hoeft ook niet. Waarom zou je iets veranderen dat gewoon goed werkt. Natuurlijk gaat Volkwagen wel met de tijd mee en zijn er wat moderne upgrades.

Klein maar fijn? Welnee, hoe groter hoe beter

De kleine Volkswagen Polo is weer wat ouder en dat komt meestal met wat meer omvang. De auto is nu 1,75 meter breed en is daarmee 7 cm breder dan de vorige generatie. Ook is de Polo met 4,05 meter lang zo’n 8 cm in lengte toegenomen. Omdat de Polo gebaseerd is op het MQB platform van Volkswagen, zien we ook een vergroting van de wielbasis. Deze is nu 2,56 meter en dus een stukje groter dan de 2,46 meter van zijn voorganger. Het MQB platform legt bepaalde vaste constructiepunten van een reeks verschillende auto’s vast. Deze punten bepalen het algemene design van de productielijn en bepalen dus ook de afstand tussen bepaalde componenten.

Volkswagen Polo 2017

Technologische veiligheids upgrade

Het begint steeds zeldzamer te worden dat een auto niet is voorzien van allerlei rijhulpsystemen en ook de Polo doet hier vrolijk aan mee. De auto wordt standaard geleverd met een City Emergency Braking feature, voetgangersherkenning en Front Assist. Deze features zijn uit te breiden met zaken als Park Assist, Lane Assist en Rear Traffic Alert. Ook het dashboard heeft een technologische upgrade gekregen. Zo heb je nu beschikking tot digitale meetinstrumenten en een Active Info Display.

Volkswagen Polo zesde generatie

Verschillende motoren Volkswagen Polo

Zowel benzine als diesel liefhebbers hebben meerder opties wat betreft de motoren.Wie voor diesel kiest kan over de weg scheuren met een 1.6 liter TDI, welke of 90 of 115 pk produceert. Wat de benzinemotoren betreft  is er al eerste een 1.0 liter TSI motor goed voor 65, 95 of 115 pk. Ook is er een 1.5 liter TSI motor voor maximaal 150 pk rijplezier. Wie echt de weg onveilig wil maken gaat natuurlijk voor de GTI met een 2.0 liter TSI motor goed voor 200 pk. Deze gaat van 0 naar 100 km per uur in 6,7 seconden. Als laatste wordt er ook een TGI motor uitgebracht, welke een voorliefde voor aardgas heeft.

Als je overweegt ook te beginnen aan een Volkswagen Polo is dit jaar daar een goed moment voor. Om je te helpen met de beslissing zijn dit de vijf redenen waarom je wel of misschien toch niet voor een Volkswagen Polo zou  moeten gaan.

Reageer op artikel:
Nieuwe Volkswagen Polo: volgepropt met innovatieve upgrades
Sluiten