Jelle van Es | LinkedIn Gaming 30 mei 2018

One Piece Pirate Warriors 3 Deluxe Edition Review

Hoewel wij ons op WANT voornamelijk bezig houden met de games waar je soms maanden naar uitkijkt, vinden we het ook belangrijk om de ietwat ‘kleinere titels’ te bespreken. Games die natuurlijk in het niets vallen bij series als Call of Duty, Battlefield en FIFA en mogen dromen van de populariteit van Fortnite. Wij vinden het belangrijk om een breed aspect van de gameswereld toe te lichten. Onze review van One Piece Pirate Warriors 3 Deluxe Edition voor de Nintendo Switch is daar een voorbeeld van.

Er zijn eigenlijk drie redenen waarom deze game links zouden kunnen laten liggen. Ten eerste is het een remaster, de game kwam al eerder uit op andere platformen. Daarnaast is het een Warriors-achtige game, waarbij je op slagvelden moet afrekenen met duizenden vijanden tegelijkertijd.

En ten derde is het met One Piece gemaakt op basis van een animatiereeks voor de liefhebber. De game is eigenlijk dus de toppunt van een niche, maar juist dat maakt de game ook weer aantrekkelijk. Nogmaals, dit is een game die niet voor een breed publiek geschikt is. Maar als je in staat bent om te kunnen genieten van iets dat net wat anders is, dan zijn dit vijf redenen om met de game aan de slag te gaan.

(Her)Beleef het verhaal van One Piece

Eerlijk is eerlijk, ik ben geen groot kenner van het One Piece-universum. Ik weet waar het overgaat en via verschillende games ben ik al eens in aanraking gekomen met de personages. Het grote voordeel van One Piece Pirate Warriors 3 Deluxe Edition is dat het een groot deel van het verhaal vertelt en je de grote brokken tot je kunt nemen. Het is een beetje vergelijkbaar met de verschillende Dragon Ball Z-games en de manier waarop zij het verhaal van de animatie keer op keer opnieuw wist te vertellen.

One Piece Pirate Warriors 3 Deluxe Edition

Genoeg content in One Piece Pirate Warriors 3 Deluxe Edition

Het grote voordeel van One Piece Pirate Warriors 3 Deluxe Edition is dat er enorm veel content in zit. Ten eerste heb je al een berg aan missies, waarbij je in elke missie verschillende doelen hebt. Het is lastig om in de eerste run alles perfect te doen, waardoor de game je min of meer uitnodigt om levels voor een tweede keer te spelen. Dat geeft je dan ook gelijk de gelegenheid om de verschillende personages die de game rijk is uit te proberen, waarbij elk personage weer net wat anders speelt.

Alle DLC in One Piece Pirate Warriors 3 Deluxe Edition

Omdat dit niet One Piece Pirate Warriors 3, maar One Piece Pirate Warriors 3 Deluxe Edition is, is het eigenlijk logisch dat de game voorzien is van alle dlc die voor de game is verschenen. Dat betekent dat je aan de slag kunt gaan met nog meer missies en je personages kunt voorzien van diverse speciale kleding. Kortom, een game die qua inhoud enorm lang meegaat.

Samen in splitscreen spelen

De game is in je eentje te spelen, maar het wordt net een tikkeltje interessanter wanneer je een vriend of vriendin uitnodigt om de game samen met jou te gaan spelen. Omdat de controls redelijk makkelijk zijn, is het een fluitje van een cent om in te stappen. Bovendien kun je met zijn tweeën dan gebruik maken van verschillende tactieken gebruiken, waarbij ieder een gedeelte van de map op zich neemt en daar de diverse vijanden gaat verslaan.

Mooie tussenscenes

One Piece Pirate Warriors 3 Deluxe Edition is geen belachelijk mooie game, het gaat vooral om de grootsheid van het geheel. Wat alleen wel erg interessant is, is dat de game meer dan eens gebruik maakt van behoorlijk sterke cinematics. Het zijn dit soort momenten waarbij de animatie echt tot leven lijkt te komen en lijkt me met name voor de fan erg tof om te zien hoe iconische scenes in de game zijn verwerkt.

One Piece Pirate Warriors 3 Deluxe Edition is nu beschikbaar voor de Nintendo Switch. Wil je meer lezen over de console? Bezoek dan onze handige overzichtspagina hier.