Malou van Oosterhoud
Malou van Oosterhoud 24 jan 2017

Pitch Deck: een hilarisch kaartspel waarbij jij voor de meest bizarre startups pitcht

Wij houden van kaartspellen en zijn er nu eentje tegen het lijf gelopen waar we écht van smullen. ‘Pitch Deck’ staat garant voor een hilarische avond waar je ook nog iets van opsteekt. Twee vliegen, pats!

Dit artikel is onderdeel van onze rubriek WANT to Play die wij samen met de TonTon Club zijn gestart.

Belachelijke ideeën pitchen bij Pitch Deck

Bij Pitch Deck pitcht iedereen een startup idee. Je krijgt een kaart met een echt bedrijf erop voor je. Vervolgens trek je een kaart met daarop fictieve diensten en producten. Bedrijven als Airbnb, Oculus en Snapchat passeren allemaal de revue.

Ook is er een stapel kaarten voor de investeerder. Zijn rol wordt elke ronde door iemand anders vervuld. De investeerder kiest welke pitches-ie wil horen met alle hilarische gevolgen van dien. Het uiteindelijke doel van het spel is om de investeerder te overtuigen van jouw bedrijfsplan.

Dit vergt aardig wat improvisatie- en overtuigingskracht. Zeker als het gaat om bedrijfsplannen als ‘LinkedIn voor baby’s’ en ‘Tripadvisor waarmee je terug in de tijd gaat om Hitler te vermoorden’. Hoewel dat laatste misschien nog best te doen is.

And my money goes to…

Na de elevator pitch bepaalt elke speler hoeveel geld ze in het bedrijfsplan willen investeren. Het spel heeft twee winnaars. Winnaar één is logischerwijs de persoon die het meeste geld heeft opgehaald. Winnaar twee is de investeerder die het meeste geld in de winnende pitch heeft gestoken.

Hebbon? Dat kan! Steun dit hilarische spel op Kickstarter voor 41 euro en dan heb je het in juni in huis.

Insert coin to begin.

Reageer op artikel:
Pitch Deck: een hilarisch kaartspel waarbij jij voor de meest bizarre startups pitcht
Sluiten