Jelle van Es | LinkedIn Gaming 13 nov 2018

Pokémon Let’s Go Pikachu en Eevee Review

Inleiding

De eerste keer dat we kennismaakten met de wereld van Pokémon, ligt alweer bijna twintig jaar achter ons. Toen waren het de games Pokémon Red en Blue die er voor zorgden dat iedereen met een Game Boy aan de haal ging. In de Kanto-regio kreeg je de kans om vele Pokémon te vangen en het uiteindelijk op te nemen tegen de Final Four en zo historie te schrijven in de wereld van Pokémon. Nu keert die goede oude tijd terug met Pokémon Lets’ Go Pikachu en Let’s Go Eevee.

De game is iets anders dan dat je gewend bent in vergelijking met de Pokémon-games die je op de handhelds hebt gespeeld. Zo maakt de game gebruik van verschillende Pokémon Go-elementen. Het vangen van Pokémon doe je door een bal te gooien in plaats van ze eerst te verzwakken. Dat is even wennen, maar is op de lange termijn eigenlijk wel fijn. Daarnaast heb je nu in de vorm van Pikachu of Eevee (afhankelijk van welke versie je kiest), gelijk een buddy die je bijstaat en waar je echt een band mee op kan bouwen. En dat slechts een tweetal kleine punten. Dit is wat ons opviel tijdens het spelen van de game.

Pokémon Let's Go Pikachu

De game ziet er fijn uit

De game kwam zo’n twintig jaar geleden uit, maar dat zie je eigenlijk niet aan de game af. Het is een uitstekende remake en schotelt je vrolijke en kleurrijke werelden voor die er om smeken om verkend te worden door de speler. Elk nieuw plaatsje dat je tegenkomt is een feest voor het oog en is heerlijk om te ontdekken. Je doet er ook goed aan om met iedereen die je ziet te gaan praten om op die manier dingen te ontdekken. Ook in de gevechten zie je de verschillende aanvallen via mooie animaties in beeld worden gebracht en worden de belangrijkste momenten in de game via cutscenes net wat mooier in beeld gebracht.

Pokémon Let's Go Pikachu

Klik op volgende om naar stap #1 te gaan