Jelle van Es | LinkedIn Gaming 13 nov 2018

Pokテゥmon Let’s Go Pikachu en Eevee Review

Intro

De eerste keer dat we kennismaakten met de wereld van Pokテゥmon, ligt alweer bijna twintig jaar achter ons. Toen waren het de games Pokテゥmon Red en Blue die er voor zorgden dat iedereen met een Game Boy aan de haal ging. In de Kanto-regio kreeg je de kans om vele Pokテゥmon te vangen en het uiteindelijk op te nemen tegen de Final Four en zo historie te schrijven in de wereld van Pokテゥmon. Nu keert die goede oude tijd terug met Pokテゥmon Lets’ Go Pikachu en Let’s Go Eevee.

De game is iets anders dan dat je gewend bent in vergelijking met de Pokテゥmon-games die je op de handhelds hebt gespeeld. Zo maakt de game gebruik van verschillende Pokテゥmon Go-elementen. Het vangen van Pokテゥmon doe je door een bal te gooien in plaats van ze eerst te verzwakken. Dat is even wennen, maar is op de lange termijn eigenlijk wel fijn. Daarnaast heb je nu in de vorm van Pikachu of Eevee (afhankelijk van welke versie je kiest), gelijk een buddy die je bijstaat en waar je echt een band mee op kan bouwen. En dat slechts een tweetal kleine punten. Dit is wat ons opviel tijdens het spelen van de game.

Pokeフ[on Let's Go Pikachu

De game ziet er fijn uit

De game kwam zo’n twintig jaar geleden uit, maar dat zie je eigenlijk niet aan de game af. Het is een uitstekende remake en schotelt je vrolijke en kleurrijke werelden voor die er om smeken om verkend te worden door de speler. Elk nieuw plaatsje dat je tegenkomt is een feest voor het oog en is heerlijk om te ontdekken. Je doet er ook goed aan om met iedereen die je ziet te gaan praten om op die manier dingen te ontdekken. Ook in de gevechten zie je de verschillende aanvallen via mooie animaties in beeld worden gebracht en worden de belangrijkste momenten in de game via cutscenes net wat mooier in beeld gebracht.

Pokeフ[on Let's Go Pikachu

Klik op volgende om naar stap #1 te gaan

Pokテゥmon vangen is eigenlijk een stuk leuker om te doen

Pokテゥmon vangen in Pokテゥmon Let’s Go Pikachu en Eevee werkt iets anders. Waar je in het verleden door het hoge gras moest lopen en daar via een random encounter gekoppeld werd aan een Pokテゥmon. Vervolgens moest je die Pokテゥmon verzwakken en daarna een Pokテゥball gooien en hopen dat je hem vangt. In deze game gaat dat wat anders. Je ziet Pokテゥmon vrij rondlopen en door er mee in aanraking te komen, kun je in het gevecht komen. Op dat moment moet je net als bij Pokテゥmon Go een Pokテゥball geven. Bij een sterke Pokテゥmon is het handig om een betere type ball te gooien en dat ook nog eens te combineren met een fruitje. Het is misschien wat gek, maar het tempo waarin je Pokテゥmon vangt ligt wel wat hoger. Daarnaast heb je ook niet het gedoe dat je op een bepaalde plek telkens op en neer loopt om op die manier te hopen een speciale Pokテゥmon tegen te komen. Je ziet hem nu immers en dan kun je bepalen of je hem wilt vangen of niet.

Pokeフ[on Let's Go Pikachu

Een gevangen Pokテゥmon levert experience-punten voor de Pokテゥmon die je in je team hebt zitten. Vang je er テゥテゥn die je graag in je team wilt hebben? Dan hoef je niet eerst naar een cp toe om daar je team aan te passen. Dat kun je nu ‘gewoon’ uit je Pokテゥmon Bag doen en is zeer snel te doen. Heb je Pokテゥmon die je niet hoeft, dan kun je die naar de professor sturen, waarna je als beloning een snoepje krijgt waarmee je bepaalde statistieken van je Pokテゥmon wilt verbeteren. Kortom, het is een systeem dat veel meer is dan het domweg balletjes gooien.

De gevechten zijn ouderwets boeiend

Naast het vangen van wilde Pokテゥmon, krijg je in de game ook te maken met traditionele gevechten. Dat is wanneer je het opneemt tegen andere trainers of in een Gym vecht om een badge. Deze gevechten zijn traditioneel en draaien om wat voor soort type Pokテゥmon je gebruikt en wat voor level deze is. Een water- of gras-Pokテゥmon is bijvoorbeeld extra handig tegen een steen-Pokテゥmon. Daarbij moet je nog wel opletten wat voor soort aanval je gebruikt en of je wel genoeg PP-punten hebt om deze uit te voeren. Is je Pokテゥmon zijn health kwijt, dan moet je terug naar het Pokテゥmon-center om ze daar weer te laten genezen. Wat dat betreft is Pokテゥmon Let’s Go Pikachu en Eevee wel weer gewoon een echte Pokテゥmon-game.

Pokeフ[on Let's Go Pikachu

Klik op volgende om naar stap #2 te gaan