Pokémon Ultra Sun en Moon Review – Meer Pokémon vangen

Jelle van Es 2 dec 2017 Gaming

Vorig jaar maakten we op de Nintendo 3DS al kennis met Pokémon Sun en Moon. Een uitstekende toevoeging op de Pokémon-reeks, waar je afreisde naar een soort Hawaii-achtige omgeving om daar nieuwe avonturen te beleven. Pokémon Ultra Sun en Moon biedt wat dat betreft niet een compleet nieuw avontuur. Het is meer een titel die geschikt is wanneer je Sun en Moon hebt overgeslagen. Of als je elke Pokémon-game ooit wil spelen, ook dan zijn er een aantal kleine verbeterpunten ten opzichte van de ‘gewone’ Sun en Moon.

Ik heb er in elk geval weer veel lol mee beleefd en interessante Pokémon gevangen. Dit zijn daarbij de vijf punten die Pokémon Ultra Sun en Moon de moeite waard maken.

Leuke vernieuwingen in Pokémon Ultra Sun en Moon

Ten eerste kent Pokémon Ultra Sun en Moon een aantal leuke vernieuwingen ten opzichte van het origineel. Zo heb je bijvoorbeeld de Battle Agency. Daarin heb je de mogelijkheid om drie Pokémon te huren en daarmee gevechten aan te gaan. Een leuke variant. Daarnaast kun je in de game allemaal Totem Stickers verzamelen om die vervolgens in te ruilen voor Totem Pokémon. Verder heb je meer mogelijkheden om je personage aan te maken en kun je via de Alola Photoclub foto’s van jezelf en je Pokémon maken.

Pokémon Ultra Sun

Extra content

Naast deze aanpassingen, zul je ook wat extra content in de game tegen komen. Er zijn een paar gebieden bijgekomen waar van alles te doen is en waardoor je net wat meer diepgang krijgt. Hierdoor is de toch al redelijk grote wereld alleen maar groter geworden en dat is goed nieuws. Absoluut hoogtepunt hierbij is de Pikachu Valley, waar je allemaal Pikachu tegenkomt. Een gezellige bende!

Veel Pokémon

Pokémon draait altijd om het vangen van Pokémon en dat is Pokémon Ultra Sun en Moon natuurlijk niet anders. Er is echt een berg aan Pokémon die je in de game kunt vangen. Daarbij zie je veel Pokémon-varianten die in de Alola-regio net wat anders zijn, wat voor een leuke twist zorgt. Daarnaast zijn er zo’n honderd extra Pokémon ten op zicht van Sun en Moon, dus ik hoop dat je genoeg Pokéballs bij je hebt.

Setting waar je vrolijk van wordt

Net als bij Pokémon Sun en Moon neemt Pokémon Ultra Sun en Moon je mee naar een setting waar je gewoon vrolijk van wordt. Het tropische karakter van de game straalt positiviteit uit en ook de verschillende plekken die je bezoekt geven je dat gevoel. Het kleurengebruik is een klein feestje, waardoor het een ideale game is om op een sombere, grijze dag te spelen.

Verhaal dat lekker lang is

Tot slot is Pokémon Ultra Sun en Moon een game die je simpelweg een lange tijd bezig houdt. Het is een titel waarin het hoofdverhaal je met gemak een uur of twintig weet te boeien. Daarnaast heb je uiteraard de diverse mogelijkheden om je Pokémon te trainen, zodat je aan online battles mee kunt doen en zo kunt laten zien dat je de beste trainer bent.

Pokémon Ultra Sun en Moon is nu beschikbaar voor de Nintendo 3DS. Wil je meer weten over gaming? Bezoek dan onze speciale gamingpagina.