Noah Korevaar
Noah Korevaar | LinkedIn Tech 17 mei 2019

Drama om prijsverhoging: Ziggo klaagt T-Mobile aan

De afgelopen weken verhoogde de ene na de andere Nederlandse provider zijn prijzen. Bij Ziggo en KPN ging het om vrijwel al hun abonnementen. Vaak gaat het om slechts iets meer dan twee euro, maar klanten waren logischerwijs niet blij. T-Mobile sprong daar wellicht net iets te handig op in.

VodafoneZiggo begint rechtszaak tegen T-Mobile

Die provider kwam de afgelopen dagen met nieuwe commercials waarin de boodschap duidelijk is: “Beter stap je over, wij hebben de prijzen niet verhoogd!” VodafoneZiggo, het moederbedrijf van Ziggo (met niet zo’n originele naam), is daar allesbehalve blij mee. Sterker nog, de provider is een rechtszaak gestart tegen T-Mobile.

VodafoneZiggo claimt dat T-Mobile zijn prijzen namelijk wel degelijk heeft verhoogd. De provider past namelijk een inflatiecorrectie toe op zijn maandelijkse prijzen voor internet, bellen en televisie voor huishoudens. Een correctie van 1,7%. Dan hebben we het onder de diensten met de naam T-Mobile Thuis.

VodafoneZiggo begint rechtszaak tegen T-Mobile

Oftewel, wat T-Mobile in zijn commercials beweert lijkt dus niet te kloppen. VodafoneZiggo claimt dat T-Mobile misleidende informatie verspreidt en de consument dus onder valse voorwendselen naar zich toe probeert te trekken. Gisteren, donderdag dus, werd de zaak aangekaart bij de rechtbank Den Haag. Het zal helaas nog even duren voor een uitspraak wordt gedaan.

Hogere prijzen

Vanaf juni of juli gaan voor de meeste Nederlandse consumenten de abonnementskosten omhoog. KPN en XS4ALL brachten afgelopen april al het slechte nieuws. Bij KPN betaal je ongeveer een euro extra per maand, bij XS4ALL wel 2,50 euro. Die hogere prijzen gaan op 4 juni van kracht, zonder dat de consument er iets voor terugkrijgt. Beide providers claimen dat die verhoging nodig is om te blijven investeren in het steeds zwaardere gebruik van het netwerk.

Bij Ziggo wordt vast internet per 1 juli duurder, met een gemiddelde prijsstijging van 2,50 euro per maand. Toch zo’n 30 euro per jaar. Daar krijgen de klanten van de provider echter wel sneller internet voor terug.

🤩Check ook: Op naar 2025: Hoe Apple bijna volledig de 5G-boot mistte

OneMoreThing

Reageer op artikel:
Drama om prijsverhoging: Ziggo klaagt T-Mobile aan
Sluiten