Rayman Legends Definitive Edition review: vrolijkheid op de Nintendo Switch

Als je de titel van Rayman Legends Definitive Edition voor de Nintendo Switch leest, dan verwacht je dat de game heel veel bonusonderdelen heeft ten op zichte van de game die een paar jaar geleden is uitgekomen. Dat valt in de praktijk wel mee. Er is een nieuwe minigame aanwezig en je kunt net zoals op de PlayStation Vita het touchscreen gebruik om bepaalde platformen te bewegen.

Nu klinkt dit alsof deze heruitgave een tegenvaller is. Dat is het echter totaal niet. Met Rayman Legends Definitive Edition heb je nu één van de beste platformgames van de afgelopen jaren op de console waar een game als deze het beste tot zijn recht komt. Levels in Rayman Legends Definitive Edition zijn namelijk binnen een paar minuten te voltooien en dat is een ideale lengte om tijdens een treinritje je Switch er bij te pakken en een paar levels te doen. Zoals je van ons gewend bent, delen we ons enthousiasme voor de game door middel van de vijf punten die het meest opvallen.

Graphics spatten van het scherm

Zoals de screenshots binnen dit artikel al doen vermoeden, is Rayman Legends Definitive Edition een game waarbij de graphics echt van het beeld spatten. Het ziet er waanzinnig mooi uit met een artstyle die tijdloos is. Elk level is een schilderij op zich en zorgt er voor dat je gewoon direct vrolijk wordt. Wees dan ook niet verbaas dat er mensen meekijken tijdens een treinreis.

Rayman Legends Definitve Edition

Rayman Legends Definitive Edition is uitdagend

Hoewel de game er onschuldig en vrolijk uitziet, is het een game waarbij de moeilijkheidsgraad echt heel erg snel omhoog vliegt en een klein foutje al gelijk funest is. Het is daarmee ook een game die je op het puntje van je stoel houdt en je continu oplet op wat er gaande is. De kans is groot dat je levels die je voor het eerst speelt meer dan eens moet doorlopen om het einde te halen.

Replaywaarde is ontzettend hoog

En dan ben je waarschijnlijk nog niet alles in het level gezien. Rayman Legends Definitive Edition maakt er een soort van sport van om levels vol te gooien met geheimen en dingen om vrij te spelen. Als jij de drang hebt om elk level perfect te halen, dan is dit een game die je vele uren zoet houdt. Daarbij zijn met name de levels die gebaseerd zijn op muziek een pittige luif, maar geeft het ook voldoening als je er perfect doorheen gaat.

Samen spelen voor extra chaos

Mocht je vrienden over de vloer hebben, die het ook wel leuk lijkt om de game te proberen, dan is er goed nieuws. De game beschikt over de mogelijkheid om met vier man tegelijkertijd levels te doorspelen. Het is dan wel een chaotisch geheel en het is aan te raden om nieuwkomers niet gelijk in de latere levels te gooien. Als iemand weigert door te lopen, dan zal de rest ook stil blijven staan. Ideaal voor een avond vol gevloek en getier.

Alle personages beschikbaar

Tot slot is het fijn dat Rayman Legends Definitive Edition de beschikking heeft over alle beschikbare personages. Uiteindelijk kun je uit een stuk of veertig personages kiezen, waarbij het merendeel skins betreft voor Rayman en zijn kornuiten. Dit is voornamelijk iets voor de verzamelaar. Hij kan nu in één game alles vrijspelen, ook de personages die voorheen exclusief voorbehouden aan andere platformen.

Rayman Legends Definitve Edition is vanaf 12 september verkrijgbaar voor de Nintendo Switch. Check ook ons uitgebreide artikel over de geschiedenis van Nintendo, inclusief hun business met sekshotels.