In deze creepy reclame is de mens uitgestorven en laten robots je verplicht ijs eten

Geloof het of niet, in de techwereld wordt aardig wat afgelachen. Iedere vrijdagavond hebben we een portie slapstick voor je om het weekend goed mee in te luiden. Deze week: een creepy reclame over ijs.

De spanning begint al voor de film

Een horrorfilm kijken is vaak best spannend (of doodeng). Dat effect wordt vaak nog eens versterkt wanneer je de film op een groot scherm in de bioscoop bekijkt. Voordat de film start zie je dan nog een aantal trailers en reclames die je daarna snel weer bent vergeten. De bioscoopreclame van het Amerikaanse ijsmerk ‘Halo Top’ zullen de Amerikaanse bioscoopbezoekers niet zo snel vergeten.

We kennen natuurlijk genoeg films waarin de mens, door een apocalyps of andere ramp is uitgevaagd. Afgelopen week deed Elon Musk ook (weer..) uitspraken over dat kunstmatige intelligentie op een gegeven moment slimmer zal zijn dan de mensheid. Een vrij enge gedachte volgens velen. Op die angst speelt deze reclame perfect in.

Een tikkeltje briljant, maar vooral heel vreemd

De reclame heeft de grimmige sfeer waarvoor de bioscoopbezoekers die een thriller of horrorfilm komen zeker goed te pakken. De bedenker van deze reclame, Mike Diva, maakte eerder al een opmerkelijke reclame over een satanische Furby en een vrij bizarre parodie over Trump in de Amerikaanse verkiezingen. In beide video’s is te zien dat Diva goed kan knutselen met beelden en effecten en een grote fantasie heeft.

De bioscoopreclame voor het ijsmerk Halo Top is, hoe kan het ook anders, een bijzondere creatie. Deze keer niet zo zeer om de effecten die zijn gebruikt, maar wel om het verhaal van reclame. We willen niet al te veel spoilers weggeven, dus check de video hieronder zelf.

Geen grote fan van thrillers of horrorfilms? Check dan deze vijf science-fictionfilms op Netflix die je niet mag missen!