Gaming 25 okt 2018 Jelle van Es

Red Dead Redemption 2 Review: Een game zoals je nooit eerder hebt gespeeld

#2 Een sterk en filmachtig verhaal

Vanaf het allereerste moment dat je de game speelt, is het verhaal goed. De Van der Linde-gang is een brute bende, ook al wil Dutch soms voordoen dat ze een hoger doel hebben. Maar de manier hoe de bende wordt neergezet in een wereld die duidelijk aan het veranderen is, is goed gedaan en bovendien erg geloofwaardig. Je snapt waarom je bepaalde missies doet en waarom er een vete is met andere gangs. Op geen enkel moment heb ik het gevoel gekregen dat de ontwikkelaars er een missie in hebben gestopt om de game langer te maken.

Het tempo in Red Dead Redemption 2 is wat trager, maar daardoor komt alles meer tot leven

Tegelijkertijd is het wel belangrijk om te weten dat het tempo in de game een stuk lager is dan dat je bijvoorbeeld van GTA gewend bent. Red Dead Redemption deed dat ook, maar daarin waren de meeste missies nog een geval van schiet iedereen kapot en overleef het. Red Dead Redemption 2 heeft ook veel missies waarbij je niet hoeft te schieten, maar bijvoorbeeld een huis probeert te beroven. En als er dan actie in zit, dan is het vaak maar een klein gedeelte van het grotere geheel. De rest wordt dan opgevuld met gesprekken, de afstand die je per paard aflegt en het voorbereiden.

Cinematische camera als je een afstand moet afleggen

Soms zit je wel een minuut of vijf op je paard terwijl je naar een locatie toegaat. Deze stukken zijn niet over te slaan, maar dat wil je ook niet. De gesprekken die hier gevoerd worden zorgen er voor dat de game heerlijk tot leven komt. Het is daarbij aan te raden om de zogenaamde cinematische camera aan te zetten. Je houdt dan het tempo aan van de andere rijders, maar ziet de wereld dan vanuit een camerastandpunt die de game doet ogen als een film. En dat is gewoon heerlijk om naar te kijken.

Red Dead Redemption 2

Klik op volgende om naar stap #3 te gaan

Het beste wat Tech en Culture te bieden heeft