Jelle van Es | LinkedIn Gaming 25 okt 2018

Red Dead Redemption 2 Review: Een game zoals je nooit eerder hebt gespeeld

#4 Sparen is belangrijk en jagen ook

Waar je in een game als GTA 5 na een paar uur al een enorm fortuin hebt opgebouwd en daardoor zeventien luxe auto’s hebt gekocht, daar heb je bij Red Dead Redemption 2 telkens het gevoel dat je het geld dat je verdient goed kan gebruiken. Voor missies krijg je zo nu en dan een deel van de buit, waardoor je voor de rest afhankelijk bent van spullen die je aan winkels kunt verkopen. Een deel daarvan kun je gebruiken om nieuwe wapens te kopen of upgrades aan te schaffen voor je paard, terwijl je het andere deel in de voorraad van het kamp stort. Op die manier kun je het kamp dan weer uitbreiden.

Genoeg grappige momenten

Red Dead Redemption 2 is een game die behoorlijk serieus is. Het is minder grappig dan bijvoorbeeld GTA 5, maar er zijn gelukkig wel genoeg momenten die typisch Rockstar zijn. Zo krijg je na een paar uur al een missie voorgeschoteld waar je samen met een lid van je bende gaat zuipen. En dat loopt volledig uit de hand. Het scherm is dan super funkie, alsof je in een slechte drugs-trip zit en dan moet je proberen je maat te vinden. Daarbij ben ik in de saloon ‘per ongeluk’ een kamer in gelopen waar een hoer net haar werk zat te doen, om daarna vanuit een first person view (waarin je de game overigens volledig kunt spelen als je dat wilt) mezelf te zien wildplassen.

Red Dead Redemption 2

Jagen is een heerlijk tijdsverdrijf

Jagen was in de eerste Red Dead Redemption al boeiend, maar is in Red Dead Redemption 2 eigenlijk nog leuker. Er zijn enorm veel beesten waar je op kunt gaan jagen en je wilt dat zo netjes mogelijk doen, om op die manier de huid van de prooi in een perfecte staat te houden. Daarmee kun je dan weer upgrades scoren in je kamp of voor een nette prijs aan de slager te verkopen. Mijn ritjes van A naar B werden vaak net wat langer omdat ik onderweg een speciaal beest vond om op te gaan jagen.

Red Dead Redemption 2

Klik op volgende om naar stap #5 te gaan