Gaming 25 okt 2018 Jelle van Es

Red Dead Redemption 2 Review: Een game zoals je nooit eerder hebt gespeeld

#5 Je verveelt je geen moment

Naast het jagen op beesten is het in de game ook mogelijk om te gaan vissen. Nu is vissen in games vaak niet boeiend, maar in Red Dead Redemption 2 heb ik er veel tijd in gestoken. Het helpt dan ook dat je het doet in prachtige omgevingen en het vaak niet al te lang duurt voordat je je vis binnen hebt. Daarnaast helpt het dat er een questlijn is waarbij je een aantal legendarische vissen naar een speciale visser moet opsturen.

Red Dead Redemption 2

Muziek is van een hoog niveau

Waar de eerste Red Dead Redemption eigenlijk geen muziek had en het vooral moest doen van omgevingsgeluiden, daar zit Red Dead Redemption 2 vol met sfeermuziek. Deze begint te spelen op het moment dat je spannende missies doet of gewoon een tijdje rond rijdt. Het voegt enorm veel toe aan het avontuur en je waardeert het enorm.

Verschillende omgevingen

Ik heb het ergens hierboven al aangehaald, maar toch wil ik het nog even extra benadrukken: in Red Dead Redemption 2 heb je een veelheid aan omgevingen. Het verhaal begint in de besneeuwde bergen en gaat daarna na het platteland. Op het moment dat je denkt dat je alles gezien hebt, verplaatst het verhaal zich naar een gedeelte dat doet denken aan het Zuiden van de Verenigde Staten om daarna ergens nog een enorm grote stad uit de hoge hoed te toveren. En dan heb ik het nog geen eens gehad over het moeras gebied of de bossen rondom een mooie rivier.

Red Dead Redemption 2

Liefde voor je paard

De band met je paard is een belangrijke in Red Dead Redemption 2. Je zit heel wat uren op het beest en wilt hem zo goed mogelijk verzorgen. Een gelukkig paard kan immers langer en op een hoger tempo rondrennen. Ook schrikt het beest minder als je gaat schieten op zijn rug wanneer je al van alles hebt meegemaakt. Op een gegeven moment kon ik een nieuw en beter paard kopen, maar heb ik dat heel lang uitgesteld, omdat ik echt gehecht was aan mijn huidige paard.

Knallen en looten

Uiteraard is het een game waarbij je nog altijd veel actie voorgeschoteld krijgt. Daarbij is het goed om te merken dat het schietsysteem naar behoren werkt. Je hebt een veelvoud aan verschillende wapens met diverse voordelen. In vuurgevechten is het handig om eerst cover te zoeken en van daaruit te schieten, maar dan moet je wel oppassen dat je veilige plek niet overhoop wordt geschoten. Gelukkig is de slowmotion-functie weer aanwezig en kun je die activeren wanneer hij gevuld is om zo rustig te richten en te markeren waar je wilt schieten om daarna je kogels te lossen en zo bijvoorbeeld zes headshots achter elkaar te maken. En als de strijd dan voorbij is, dan ga je naar de levenloze lichamen om deze te looten en jezelf te voorzien van geld en voorwerpen.

Red Dead Redemption 2

Klik op volgende om naar stap #6 te gaan

Het beste wat Tech en Culture te bieden heeft