[REVIEW] Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order

Games Jelle van Es 28 jul 2019

Vele jaren geleden bracht uitgever Activision de Marvel Ultimate Alliance-reeks uit. Een tweetal games waarbij je aan de slag kon gaan met verschillende helden uit het Marvel-universum en daarmee als een soort van brawler er op los kon rammen. Daarna werd het lang stil, totdat Nintendo de rechten oppakte en nu Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order uitbrengt.

Het grote verschil dat Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order heeft ten op zichte van zijn voorgangers, is dat de game uitkomt nadat we heel veel superheldenfilms en series hebben gekregen. Waar je in het verleden waarschijnlijk nog nooit van een groot gedeelte van de personages hebt gehoord, daar klinkt het nu allemaal als muziek in de oren. Dit zijn de punten die mij zijn opgevallen.

Veel superhelden in Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order

Je begint Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order met de personages van The Guardians of the Galaxy. En vanuit daar kom je op diverse locaties terecht. Overal waar je komt zijn er wel nieuwe personages die je tegenkomt en zij sluiten zich dan aan bij jouw alliantie. Elk personage vecht weer net wat anders, beschikt over zijn of haar speciale aanvallen en het is leuk om daar mee te experimenteren. Er zijn er in totaal meer dan veertig om mee aan de slag te gaan en daarbovenop heb je ook nog een groot aantal personages die een bijrol hebben in het verhaal of als baas beschikbaar is.

Samenspelen

Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order is een ideale game om samen met vrienden te gaan spelen. Het kan wel wat chaotisch worden op sommige momenten, maar het brengt tegelijkertijd ook de herinneringen van vroeger naar boven. Wie vroeger veel lol heeft gehad met games als Streets of Rage en onlangs nog hebt genoten van Diablo III, zal waarschijnlijk ook met Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order in een coöperatieve modus veel lol hebben.

Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order

Nette voice-overs

We zijn gewend geraakt aan de verschillende films en series en hebben zodoende een idee gekregen van hoe de personages uit de comics in het echt zouden klinken. Maar wanneer je dan een game hebt, dan heb je te maken met andere voice-actors. Het lijkt er echter op dat de mensen die verantwoordelijk zijn geweest voor de stemmen, goed hebben geluisterd naar de acteurs. Want in veel gevallen klinkt het zoals we het gewend zijn. En daardoor komen de personages uit de game net wat meer tot leven.

Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order is zeer toegankelijk

Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order is daarnaast een game die zeer toegankelijk is. Je leert heel snel hoe de game in elkaar zit en hoe de verschillende systemen werken. Je hoeft zeker geen verschillende tutorials doorlopen en alles klopt. Tegelijkertijd is er genoeg diepgang in te vinden en moet je met name tijdens eindbaasgevechten alles op alles zetten om te overwinnen. Op dat soort momenten mix je de verschillende speciale aanvallen van de personages aan elkaar om op die manier als winnaar uit de strijd te komen.

Wat eentonig

Tot slot moet ik wel zeggen dat Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order een beetje eentonig is. Je bent vooral bezig met rondlopen en knokken. Dat is leuk om te doen, maar op een gegeven moment gaat dat na een paar uur wel wat tegenstaan. Wat dat betreft is het wel lekker dat de game op de Nintendo Switch beschikbaar is. Daarop is het makkelijker om in kortere sessies te spelen en is het op die manier net wat langer vol te houden.

Marvel Ultimate Alliance 3 The Black Order is leuk wanneer je het wat mij betreft in sessies van een half uur steeds speelt. Dan is de game relatief lang houdbaar. Of wanneer je het samen met vrienden speelt. De game is in elk geval nu beschikbaar voor de Nintendo Switch. Wil je meer lezen over gaming voor de Nintendo Switch? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.