Tech 12 sep 2018 Martijn Pijnenburg

The Predator Review – ouderwets bruut en zeer vermakelijk

Fans hebben lang moeten wachten, maar het nieuwste deel in de Predator-reeks draait over enkele dagen in de bioscoop. Wij hebben hem al gezien en raden hem sterk aan…mits je tegen een stootje kunt.

Review: The Predator

Het verhaal begint dit keer bij militair Quinn McKenna, die als enige van zijn team de bloederige confrontatie met een Predator kon overleven. Hij weet zelfs enkele voorwerpen van het wezen te stelen, die hij in het geheim naar zijn thuisadres laat verzenden. Als Quinn’s autistische zoontje Rory het pakket echter openmaakt en ermee gaat spelen besluiten de ”oorspronkelijke eigenaars” het spul terug te gaan halen…

Quinn zelf wordt door de regering voor gek verklaard en samen met enkele mentaal instabiele oud-militairen in een busje afgevoerd. De groep weet echter onderweg te ontsnappen en samen gaan ze op pad om Rory te beschermen en de Predators een lesje te leren.

Lekker veel vaart

Het eerste dat opvalt bij het kijken van The Predator is dat er lekker veel gore inzit. De film houdt zich, net als bij het allereerste deel, niet in en dat resulteert in vele bloedigere scenes. Daarnaast is het tempo van de film vrij hoog. Men gaat snel door het verhaal heen waardoor je jezelf geen moment hoeft te vervelen. Het wordt hierdoor namelijk nergens langdradig. De film had met momenten zelfs wat rustiger mogen zijn.

Bekende gezichten

De cast bevat zowel bekende als minder bekende namen. Hoofdrolspeler Boyd Holbrook doet het vrij aardig als Quinn, al zijn Sterling K. Brown en Olivia Munn de uitspringers als het gaat om acteerwerk.

Het zooitje ongeregeld waarmee Quinn tijdens de film mee optrekt bestaat uit enkele grappig personages die echter wel vrij eendimensionaal zijn. Ze zijn op zich goed genoeg, maar met een beetje meer diepgang waren ze waarschijnlijk toch een stukje leuker geweest. Dit omdat nu alleen het personage van Trevante Rhodes echt interessant is. Wel was het leuk om Alfie Allen (bekend van Game of Thrones) weer te zien.

The Predator Want.nl

Lekkere blockbuster

The Predator heeft weinig diepgang en kan daardoor gezien worden als een lekker vermakelijke actiefilm voor tussendoor. Het verschil tussen deze film en ander recente blockbusters is dat de makers dit keer wel wisten wat ze wilden. Keiharde actie afgewisseld met humor. Desondanks heeft ook The Predator enkele momenten waarop die slim probeerde overkomen, met wisselend succes. Bijvoorbeeld met de kleine Rory en zijn ”stoornis”.

In eerste instantie leek het alsof dat er in deze film wederom het verplichte ‘’schattige kind’’ moest zitten. Toch blijkt al snel dat Quinn’s zoontje wel degelijk wat aan het verhaal weet toe te voegen, in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld het kind in The Meg en vele soortgelijke films. Wat dit precies is kun je het beste zelf gaan ontdekken.

The Predator is een ouderwets brute Predator film die zeker de moeite waard is. Dit nieuwe deel kijkt lekker weg, heeft genoeg goede actiescènes en tussendoor valt er ook veel te lachen. Wel had de film wat meer diepgang mogen hebben, maar dat komt misschien nog in een sequel.