Bron onthult strategie achter Samsung Galaxy F en Galaxy S10

Noah Korevaar 5 dec 2018 Tech

Samsung is wereldwijd nog steeds de grootste smartphonefabrikant, als je kijkt naar het aantal verscheepte smartphones. Zoals we gisteren schreven valt het echter op dat de voorsprong op de concurrentie steeds kleiner wordt. Vooral Chinese fabrikanten veroveren rap terrein in het mid-range segment.

Samsung Galaxy S10 en Galaxy F

De Koreaanse fabrikant erkent zelf dat zijn mobiele divisie een ‘kleine crisis’ doormaakt. Daarom hangt er een hoop af van de ambitieuze Samsung Galaxy S10. Het volgende flagship van Samsung is deze week in vol ornaat gelekt, inclusief een aantal innovatieve features.

Daarnaast komt het merk met nog een bijzonder wapenfeit. Dan hebben we het natuurlijk over de opvouwbare smartphone die samsung onlangs onthulde. De naam is nog altijd een mysterie, maar geruchten wijzen in de richting van Galaxy F of Galaxy Fold.

Samsung hoopt dat de limited edition benadering het positioneert als een koploper op het gebied van innovatie.

De doorgaans betrouwbare Koreaanse publicatie The Bell beweert meer informatie over Samsung’s plannen vergaard te hebben. Naar verluidt gaat het merk slechts 1 miljoen exemplaren van de Galaxy F maken. Samsung hoopt dat de limited edition benadering het positioneert als een koploper op het gebied van innovatie.

De lat ligt hoog: Samsung wil dat de Galaxy F een meer premium imago voor het merk creëert. Maar op welke doelgroep richt de fabrikant zich? Naar verluidt vooral op mainstream consumenten in de veertig. Die hebben meer geld te besteden, terwijl de jongere generatie eerder voor de budgetoptie gaat. Oftewel, de Chinese concurrentie.

Dan ook nog een paar details rondom de Galaxy S10: volgens The Bell ligt het initiële volume op 10 miljoen units. Als de lancering in maart nadert, zal de fabrikant overschakelen op de massaproductie van de drie varianten.

The Bell

Reageer op artikel:
Bron onthult strategie achter Samsung Galaxy F en Galaxy S10
Sluiten