Mark Hofman
Mark Hofman Tech 1 mei 2019

Galaxy S10 5G vliegt in brand: Samsung ontkent problemen

Samsung heeft, met het uitstellen van de Galaxy Fold, alles behalve een leuke tijd. Iets dat alleen nog maar erger wordt door nieuwe ontwikkelingen omtrent de 5G variant van de Galaxy S10. Volgens een gebruiker uit Korea is het toestel, volledig uit zichzelf, in brand gevlogen.

Samsung Galaxy S10 5G vliegt in brand

De afgelopen twee weken ging het maar over een ding: de Samsung Galaxy Fold. Het opvouwbare toestel van de Zuid-Koreaanse producent stond klaar om gelanceerd te worden en recensenten konden er al mee aan de slag. Hierdoor werd al snel ontdekt dat het display nogal snel breekt. Resultaat: alle toestellen moesten terug en de lancering werd uitgesteld. Een drama voor de producent dat nu wordt aangevuld door nieuwe problemen.

Een Zuid-Koreaanse Galaxy S10 5G gebruiker heeft een foto van zijn toestel naar buiten gebracht. Niets bijzonders zou je denken, mocht het niet zo zijn dat de smartphone volledig onherkenbaar op de foto staat. Dit heeft niets te maken met een slechte foto of verkeerde belichting, maar met het feit dat de smartphone volledig afgefikt is. Volgens de Koreaan deed hij niets geks met het toestel en brak het, zonder enige reden, in vlammen uit.

Samsung Galaxy S10 5G in brand

Tegenover AFP vertelt Lee dat zijn telefoon gewoon op tafel lag toen hij spontaan begon te branden.

“Mijn telefoon lag op tafel toen hij opeens naar brand en rook begon te ruiken. Voor ik het wist liet ik het toestel op de grond vallen, omdat hij simpelweg te heet was om vast te houden.”

Toen het probleem over was pakte hij het toestel op en zag hij precies datgeen wat we op de foto zien.

Samsung ontkent het probleem

Het verhaal komt akelig dichtbij het fiasco dat de Samsung Galaxy Note 7 in 2016 met zich meebracht. De smartphone moest van de markt gehaald worden, omdat er teveel toestellen in brand vlogen. Dit probleem met de Galaxy S10 5G variant komt wat dat betreft wel erg dichtbij.

Galaxy S10 5G variant Samsung

Echter lijkt Samsung het probleem niet te erkennen. De producent weigerde het toestel van Lee te vergoeden, omdat het te maken heeft met externe impact. Volgens Samsung is het incident niet afkomstig van een intern probleem. Al is dat wel het enige wat we er echt over kunnen vinden. Informatie rondom de zaak is aanzienlijk schaars, dus we zouden op nieuwe ontwikkelingen moeten wachten.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Galaxy S10 5G vliegt in brand: Samsung ontkent problemen
Sluiten