Ilona Braam
Ilona Braam | LinkedIn Cars 4 jan 2018

In deze supercar moet je springen voordat je weg kunt scheuren

Wie houdt er niet van supercars en vooral wanneer ze van Italiaanse makelij zijn. De SerpaS supercar van Camal Studio en Aznom is weer een ontzettend verleidelijk exemplaar en brengt een futuristische feel samen met de stijl van een Italiaanse vintage raceauto.

Zonder voorruit, dak of deuren

Het initiële concept van de SerpaS is gebaseerd op het idee om een extreem lage body te creëren, welke bijna tegen de grond aanligt. Dit zien we terug in de uiteindelijke uitvoering van de supercar. De carrosserie is grotendeels van aluminium gemaakt en geheel in de vintage stijl ontbreken de voorruit en het dak. Ook openslaande deuren zijn niet toegevoegd, wat gevaarlijke welvingen aan de zijkant mogelijk maakt. Het betekent wel dat je eerste met een sprong in de auto terecht moet zien te komen, om vervolgens weg te kunnen scheuren.

SerpaS supercar

SerpaS voor slang

De SerpaS krijgt zijn naam van een slang, en deze inspiratie komt duidelijk terug in het uiterlijk. Soepele vormen wentelen zich om de auto heen om te eindigen in iets dat op een slangenkop lijkt aan de voorkant. Onder de motorkap vinden we een 2,6-liter V8 motor, welke goed is voor 363pk en 275Nm aan koppel. De motor is in de lengte geplaatst, wat zorgt voor een betere gewichtsverdeling. Doordat de auto ook nog eens minder weegt dan 1000 kg, zou hij mooie prestaties neer moeten zetten op de racebaan.

SerpaS

Supercar meteen testen op het Monza circuit

En als je hem koopt, kun je deze prestaties ook meteen testen op het circuit van Monza in Italië. Dit hoort namelijk bij de Experience Package, die je met de auto krijgt. Hiermee kun je onder andere ook de buitenkant en het interieur van de auto naar hartelust personaliseren.

SerpaS

Waar de SerpaS een vrij elegante supercar is, kiest Lamborghini met zijn Terzo Millenio supercar meer voor strakke en harde lijnen om een heel ander soort futuristische auto neer te zetten. De automaker ging voor het ontwerpen van de supercar de samenwerking aan met de bekende universiteit MIT.

Cool Material

Reageer op artikel:
In deze supercar moet je springen voordat je weg kunt scheuren
Sluiten