Rutger Houweling
Rutger Houweling Apple 12 jun 2016

‘Shot on a Phone’ neemt de iPhone-camera heerlijk op de hak

Als er één smartphonefabrikant is die de camera van het toestel in de spotlights zet is het Apple met de iPhone wel. Met gigantische billboards, abri’s en YouTube-video’s toont Apple aan dat je helemaal geen spiegelreflex meer nodig hebt, maar alles met de iPhone kunt fotograferen. En dat allemaal onder de noemer ‘Shot on iPhone‘. Ok, de beelden uit de campagne zijn prachtig, maar de kracht van spiegelreflexcamera’s mogen wij niet onderschatten. De reclame’s zorgen dan ook voor inspiratievoer bij anderen om geniale parodieën te bedenken. Zoals de Canadese fotografiewinkel Lens & Shutter.

Shot on a Phone

In deze reclameparodie zijn foto’s te zien die uiteraard met een phone zijn gemaakt, maar behoorlijk zijn mislukt. Denk aan een misplaatste duim, een slecht dynamisch bereik en de verkeerde belichting. Factoren waar de gemiddelde telefoonfotograaf regelmatig mee te maken heeft.

Zoals Roy King, de eigenaar van Lens & Shutter vertelt: “smartphonecamera’s zijn verbeterd, maar voor once in a lifetime momenten die je écht niet wil missen zijn smartphonecamera’s nog niet toe in staat. Daar heb je een spiegelreflex voor nodig.” Wat vinden jullie van deze uitspraak? Laat het ons hier weten.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
‘Shot on a Phone’ neemt de iPhone-camera heerlijk op de hak
Sluiten