Waarom de overname van Bitmoji door Snapchat een briljante zet was

De Bitstrips op Facebook waren eventjes leuk, maar we zetten ze al snel uit. Snapchat kocht het bedrijf achter de stripjes voor 100 miljoen dollar, en het maakt nu customizable avatars. Waarom is Bitmoji zo’n een goede investering voor Snapchat?

Snapchat is direct en persoonlijk

Het geheim zit hem in het karakter van Snapchat. Gesprekken die je daar voert kunnen erg persoonlijk zijn, in elk geval meer dan op je Facebook-tijdlijn. Vergeet niet dat het netwerk begon als platform om pikante foto’s te sturen. Voor adverteerders zijn dit soort gesprekken superinteressant.

Op Twitter of Facebook is het weird of creepy als merken je vanuit het niets benaderen. Je meldt dat je auto stuk is, en één of andere garage vraagt of je bij hun even een nieuwe komt kopen. Houd op met me!

#reclame

Twitter verkoopt al een tijdje plaatjes die verschijnen als je een bepaalde hashtag gebruikt. Voor sportevenementen als de Tour de France, of films. Bitmoji maakt dit ook mogelijk, maar dan op het nóg informelere Snapchat!

Video’s van ons zien? Abonneer je dan hieronder op ons YouTube-kanaal:

Snapchat en Bitmoji is als pannenkoeken met ijs

Leuke Bitmoji’s zijn een geweldige manier om op een viral manier aandacht te vragen voor je idee. Een user denkt: ‘Hee leuk, ik kan mijn avatar een Ghostbusters-kostuum aantrekken!’ Onbewust maakt hij op deze manier reclame, en ook nog aan direct aan z’n vrienden. Voor reclamemakers en marketeers is zo’n beetje de Heilige Graal. Mond-tot-mond-reclame voor de nieuwste generatie! De twee bedrijven lijken wat dat betreft voor elkaar gemaakt.

Snapchat heeft een enorm potentieel, maar het is extreem moeilijk om tot de gebruikers door te dringen. De jongere generaties communiceren graag met emoji’s, dus onopvallend gesponsorde plaatjes geven je een aardige kans om het terra incognita van Snapchat te bedwingen. Mits je er fiks voor betaalt, ofcourse!

Ben je zelf ook geïnteresseerd in Bitmoji? Hier beschrijven we precies hoe het in z’n werk gaat!

Reageer op artikel:
Waarom de overname van Bitmoji door Snapchat een briljante zet was
Sluiten