Gadgets 6 mrt 2018 Noah Korevaar

Snap, Inc. werkt aan twee nieuwe Snapchat Spectacles

Snap, Inc., het bedrijf achter Snapchat, noemt zichzelf een camerabedrijf. Het is dan ook geen verrassing dat het bedrijf naar verluidt aan nieuwe Spectacles werkt. Sterker nog, we hebben eind vorig jaar nog patenten voorbij zien komen. Een kleine opfrisser: Snapchat Spectacles was een bril met een cameraatje erin. Zo kunnen gebruikers direct hun ervaringen op de sociale dienst delen. Wij gingen ook al met de bril aan de slag, zoals je hier kunt checken.

Snap, Inc. werkt aan nieuwe Snapchat Spectacles

Naar verluidt werkt Snap, Inc. aan een upgrade voor de versie die nu op de markt is. Het resultaat is een tweede generatie die later dit jaar uit gaat komen. Daarnaast werkt de fabrikant volgens betrouwbare bronnen aan een compleet nieuwe bril, die in 2019 uit gaat komen. Dat model krijgt naar verwachting een dubbele camera.

Snapchat pakt zijn hardware dus serieus aan. Dat is ergens opmerkelijk, want het was te begrijpen geweest als Snap, Inc. had besloten om enkel op software te focussen. De originele Snapchat Spectacles waren aanvankelijk zeer populair, vooral dankzij de zeer slimme marketing en beperkte beschikbaarheid. Later zakten de verkopen echter in. Naar verluidt heeft het bedrijf een flinke voorraad die ligt te verstoffen.

Snapchat spectacles

Toch draait het hier om meer dan hardware. Succesnummer of niet, de Spectacles leverden het bedrijf wel een onbetaalbare marketingstunt op. Dat is moeilijk in keiharde dollars uit te drukken, maar de kale verkopen schetsen niet een compleet beeld. Maar goed, wat kunnen we van het model verwachten dat later dit jaar uit komt?

Samenwerkingen met brillenmerken

Naar verluidt kun je rekenen op nieuwe kleuren, waterdichtheid en betere prestaties. De echt grote veranderingen worden tot volgend jaar bewaard. Dan kun je rekenen op een aluminium frame, een 3D-camera (denk aan de iPhone X) en GPS voor het automatisch taggen van Snaps. Daar hangt naar verwachting wel een premium prijskaartje van 300 dollar aan.

Daarnaast wil Snap, Inc. zijn strategie qua hardware verbreden. Het bedrijf is volgens insiders in gesprek met grote brillenmerken als Luxottica en Warby Parker om de camera’s in hun monturen te verwerken. Voorlopig blijft het allemaal bij geruchten, maar het is in ieder geval duidelijk dat we op dit vlak veel van Snapchat kunnen gaan verwachten. Check hier onze review van de eerste Snapchat Spectacles.

 

Reageer op artikel:
Snap, Inc. werkt aan twee nieuwe Snapchat Spectacles
Sluiten