Sonic Mania Plus Review: Oldschool platform fun

De vorige zomer begon op gamegebied erg goed. Toen verscheen namelijk Sonic Mania. Een digitale downloadgame, die je een aantal varianten op klassieke 2D-Sonic-levels voorschotelde en bovendien ook nieuwe werelden introduceerden. Het is een game die laat zien dat een franchise als Sonic the Hedge vandaag de dag nog erg goed mee kan. En nu, bijna een jaar later, zien we de game opnieuw als Sonic Mania Plus.

Sonic Mania Plus is de uitgebreidere versie van Sonic Mania en kent een aantal voordelen ten opzichte van de toch al uitstekende game. Mocht je de game al hebben, dan kun je via dlc een aantal toevoegingen in huis halen en hoef je niet de volledige nieuwe game in huis te halen. Dit zijn een paar redenen om Sonic Mania Plus in huis te halen.

Fijn doosje

Wie er van houdt om zijn gamecollectie fysiek te tonen, kan zijn lol op met Sonic Mania Plus. De game wordt geleverd in een mooi doosje met een artbook en de mogelijkheid om de cover aan te passen. Op die manier lijkt het net alsof je een game uit het klassieke Megadrive-tijdperk in je gamekast hebt staan en dat heeft simpelweg wel iets.

Gameplay blijft sterk in Sonic Mania Plus

Wat in het originele Sonic Mania al gold, geldt nog altijd voor Sonic Mania Plus. Dit is een game die qua gameplay ijzersterk is. Natuurlijk heb je in eerste instantie de heerlijke snelheid die je kunt halen in een game als deze. Maar er is ook genoeg diepgang te vinden in het nemen van verschillende routes, het zo lang mogelijk volhouden zonder geraakt te worden en steeds sneller te proberen om een level te voltooien. Met 13 zones en 2 levels per zone is er sowieso genoeg te doen.

Sonic Mania Plus

Encore Mode voor de variatie

Alsof dat nog niet genoeg is, komt de game ook nog eens met een zogenaamde Encore-modus. Deze zorgt er voor dat de levels die je misschien al kent, net iets anders zijn geworden. In sommige gevallen zijn die veranderingen klein en moet je echt kijken wat er anders is, terwijl het in andere gevallen juist behoorlijk groot is en je het gevoel hebt dat je een compleet nieuw level aan het spelen bent.

Nieuwe personages

Tot slot kent Sonic Mania Plus een tweetal nieuwe personages om mee aan de slag te gaan. Het gaat om Mighty the Armadillo en Ray the Flying Squirrel. Beide personages komen met unieke vaardigheden, die er voor zorgen dat de levels weer net wat anders aanvoelen. Daarmee is Sonic Mania Plus echt een game die diepgang kent en waar je echt heel veel uur zoet mee kan zijn. Als je hem haalt op de Nintendo Switch, is het ideaal voor op vakantie.

Sonic Mania Plus

Win de game

Lijkt Sonic Mania Plus je iets? Dan hebben we goed nieuws. We geven namelijk een PlayStation 4-exemplaar van de game weg. Het enige dat je daarvoor moet doen is het onderstaande veld invullen en je maakt automatisch kans op de game. Succes.
[contact-form-7 id=”323845″ title=”Sonic Mania winnen toch”]

Sonic Mania Plus is nu beschikbaar voor de PlayStation 4, Xbox One en Nintendo Switch. Wil je meer weten over gaming? Bezoek dan onze overzichtspagina hier.