Sony zegt sorry voor pre-order debacle PS5

De pre-order-actie van de PS5 was op zijn zachtst gezegd een bende. Sony had van te voren gezegd gamers op tijd te laten weten wanneer ze de spelcomputer konden bestellen.

Maar uiteindelijk was het meer het Wilde Westen, waarbij je geluk moest hebben om op tijd op de juiste webshop de PS5 te kunnen pre-orderen. Sony heeft daar nu zijn excuses voor aangeboden.

Sony zegt sorry en belooft beterschap

Op Twitter geeft Sony aan dat de pre-orders van de PS5 niet helemaal zijn gegaan zoals de bedoeling was. En dat het bedrijf daarvoor zijn excuses aanbiedt. Daarnaast belooft het bedrijf ook beterschap. De aankomende dagen zullen er volgens Sony meer PlayStation 5-units beschikbaar worden gesteld en zullen webshops daarvan de gebruikers op de hoogte stellen. Op die manier worden er hopelijk minder spelcomputers voor woekerprijzen aangeboden op eBay en Marktplaats.

Tegelijkertijd lijkt het er ook op dat Sony niet helemaal leert van zijn fouten. Op deze manier krijg je het idee dat er straks weer willekeurig PS5-spelcomputers worden aangeboden en je dan maar geluk moet hebben dat je er op tijd bij bent.

Een lotingsysteem zou fijn zijn

Wat mij betreft zou Sony er verstandig aan doen om straks voor de PS5-pre-orders met een soort lotingssysteem te gaan werken. Dat lijkt net iets eerlijker dan webshops die in twee minuten tijd door hun hele voorraad is. Wil je meer lezen over alles dat er speelt rondom de PlayStation 5? Bezoek dan hier onze overzichtspagina met het laatste nieuws, diverse reviews en meer.

Reageer op artikel:
Sony zegt sorry voor pre-order debacle PS5
Sluiten