Spijker op zijn kop: waarom de ontwerper niet goed, goedkoop én snel werk kan leveren

De ontwerper weet als geen ander dat sommige afbeeldingen en GIFs meer zeggen dan duizend woorden. En dat gaat zeker op voor de verwachtingen die de klant af en toe van de ontwerper heeft. Want ja, daar kan enige discrepantie tussen ontstaan.

Als jij een ontwerper (of fotograaf, freelancer en ga zo maar door) bent, dan komt dit je wellicht bekend voor. De klant verwacht namelijk van jouw werk dat het goed, goedkoop én snel af is. Maar ja, je kunt het niet allemaal hebben. Dat is wat deze GIF perfect laat zien (de GIF speelt maar één keer af, dus je moet ‘m even herladen als je enkel een blauwe afbeelding ziet).

Het is het één (of twee) of het ander

De één gaat namelijk ten koste van het ander. Het lukt je niet goed werk te leveren dat ook nog eens snel klaar is én goedkoop is. Punt. Nu kan iedereen, zelfs de ontwerper, begrijpen dat de klant dat graag wil. Echter zit het er gewoonweg niet in.

Het ligt niet (helemaal) aan jou!

Dus, de volgende keer dat jij die vraag krijgt van de klant, dan stuur je gewoon dit artikel naar ‘m op. ;) Nee geintje, dan weet je dat je niet de enige bent met dit probleem. Trouwens, deze dingen zegt een klant tegen je, maar dit bedoelt ‘ie eigenlijk écht. En deze WhatsApp-gesprekken tussen de ontwerper en de klant, heerlijk!

Reageer op artikel:
Spijker op zijn kop: waarom de ontwerper niet goed, goedkoop én snel werk kan leveren
Sluiten