Dankzij deze Spotify-campagne sluit je een vreemd jaar met een lachstuip af

Afgelopen jaar was raar. We kijken terug op de Brexit, Trump die werd verkozen als president en de dood van vele legends. Dat viel ook Spotify op. Om 2016 toch met een glimlach af te sluiten, heeft Spotify nu wereldwijd een campagne gelanceerd die precies dat doet.

Een marketingstunt die je aan het lachen maakt

Om deze campagne tot stand te laten komen heeft Spotify gebruik gemaakt van data. Normaal zijn we niet echt fan van persoonlijke data die worden gebruikt voor publieke doeleinden, maar in dit geval kunnen we het wel waarderen. De volgende briljante billboards kwamen er namelijk door tot stand:

Hang in there

Girls Night

Sorry

Jeb Bush + one night stand + Bondgirl = wat?

Jingle all the way en waarom zijn er zoveel liedjes die panda heten?

CAPS LOCK

Logisch met zo’n naam

*Mensen in Parijs luisteren vooral op vrijdag naar The Weeknd

Zit je in ieder geval niet zonder muziek

*Lieve gebruiker in Berlijn die een tien uur durende playlist heeft gemaakt die ‘Kroegliefde’ heet.

Spotify-campagne waar je blij van wordt

Wij vinden het een geweldig initiatief van Spotify om op deze manier hun gebruikers te bedanken. Wil je meer uit Spotify halen dan alleen een glimlach? Check dan even dit artikel over Spotify extensies waardoor je het uiterste uit je playlists haalt.

Reageer op artikel:
Dankzij deze Spotify-campagne sluit je een vreemd jaar met een lachstuip af
Sluiten