Spotify speelt perfect in op onze goede voornemens van 2018

Spotify heeft de sterke reclame-afsluiter van vorig jaar voortgezet. Vorig jaar liet de muziekstreamingdienst ons lachen met quotes als “To the 1235 guys who loved the ‘Girls Night’ playlist this year, we love you.” Dit jaar geen terugblik, maar een vooruitblik met ‘2018 goals’. Voornemens die net een tikkeltje anders zijn.

Spotify reclames zijn wederom spot on!

De muziekstreamingdienst Spotify speelt met deze reclamecampagne goed in op de jaarlijkse voornemens die wij maken. In 2018 gaan we namelijk meer sporten, gezonder eten en nu écht die gitaarlessen nemen. Maar neem jij je ook wel eens voor om een bepaalde playlist vaker te beluisteren? Of je gaat op boevenpad met de persoon die de playlist “Daddy Pence Come Dance” heeft aangemaakt. Dat zijn leuke voornemens, right?!

De geniale reclames zijn overigens niet alleen in de Verenigde Staten te zien. Spotify kiest ervoor om deze campagne wereldwijd uit te rollen, om meer invalshoeken te benaderen. Check it out:

spotify
spotify
spotify
spotify

Spotify hangt niet alleen maar billboards op. Het bedrijf zoekt ook offline interactie met rondlopend publiek. Door middel van banners kun je op de foto met artiesten als Bruno Mars en Cadi B:

De campagne vertelt met een knipoog ook wat je allemaal met data kunt. Je krijgt insights tot je beschikking waar je misschien niet altijd over nadenkt. Dankzij deze data worden er bijvoorbeeld afspeellijsten gemaakt waar jij zo’n fan van bent. Voor als je het nog niet wist: Spotify kun je ook voor andere doeleinden inzetten dan naar te muziek luisteren. Daar leer je hier meer over.

Reageer op artikel:
Spotify speelt perfect in op onze goede voornemens van 2018
Sluiten