Gaming 27 nov 2018 Jelle van Es

Spyro Reignited Trilogy Review: Klassieke gameplay in nieuw jasje

Vorig jaar kregen we de uitstekende Crash Bandicoot-remake, waarbij we drie klassieke games in een nieuw jasje kregen. En dat is eigenlijk precies hetgeen dat de Spyro Reignited Trilogy is. Het zijn drie games uit het PlayStation-tijdperk voorzien van moderne graphics, terwijl het qua gameplay nog lekker klassiek is.

En ondanks dat het weinig origineel is, werkt het. Of je de games nou zelf van vroeger kent of een nieuwkomer bent: Spyro Reignited Trilogy is een titel geschikt voor elke platformliefhebbers. Als oude rot heb ik er lol mee gehad, terwijl ik mijn oudste zoon van acht er ook mee aan de slag kon laten gaan. Dit is namelijk zo’n typische game die je makkelijk oppikt en mee los kunt gaan. Dit zijn de punten die ons opvielen.

Ziet er heerlijk uit

Vanaf het allereerste moment dat je met de Spyro Reignited Trilogy aan de slag gaat, word je gewoon vrolijk. Dat komt door het heerlijk kleurgebruik van de game, wat heerlijk van je beeldscherm af. Zeker op een 4K-tv spat het er lekker van af. Het is wat dat betreft wat vergelijkbaar met de Skylanders-reeks, die ook gebruik maakte van felle kleuren. Na een dag hard werken is Spyro Reignited Trilogy het ideale middel om even lekker bij te tanken.

Spyro Reignited Trilogy

Veel content

Daarnaast is het een titel waar je je echt heel erg lang mee kan vermaken. Dat is logisch, want je hebt drie games voor de prijs van één. Er zit wel wat meer verhaal in dan in vergelijking met de Crash Bandicoot-reeks, dus hier en daar neem je daar even de tijd voor. Maar dan nog zijn er veel verschillende levels met diverse uitdagingen waarmee je los kunt gaan. In de meeste gevallen is het wel een kwestie van vijanden afmaken en voorwerpen verzamelen en het einde halen, maar in een tijd dat alles lastig is, is dit een verademing.

Spyro Reignited Trilogy

Nostalgisch

Spyro Reignited Trilogy is zeer nostalgisch. Het is een game die het origineel echt in eer houdt en veel iconische momenten kun je nu in een nieuw jasje herbeleven. Omgevingen die je tegenkomt herken je, ondanks dat het er een stuk mooier uitziet en bepaalde baasgevechten herinner je ook van vroeger en dat maakt het alleen maar leuker.

Spyro Reignited Trilogy

Wel wat aan de makkelijke kant

Toch had de moeilijkheidsgraad wel wat hoger mogen zijn. De Spyro-games waren vroeger niet heel erg moeilijk en dat is overgezet. Het is een verschil als dag en nacht in vergelijking met de Crash Bandicoot-games qua moeilijkheidsgraad, maar een tikkie lastiger had de game niet misstaan. Tegelijkertijd is hij hierdoor wel wat geschikter voor jongere gamers, dus zij die zijn opgegroeid met Skylanders zullen hier veel plezier aan beleven. Het feit dat de game Nederlandstalig is, maakt dat geheel net wat makkelijker. Daarvoor moet je alleen wel zorgen dat je PlayStation-taal ook op Nederlands staat, dus dat moet je eventueel aanpassen.

Spyro Reignited Trilogy

Spyro Reignited Trilogy is nu beschikbaar voor de PlayStation 4 en de Xbox One. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.