Gaming 29 okt 2018 Jelle van Es

Starlink Battle for Atlas Review: Ideaal voor kinderen

Ideaal voor kinderen

Ik ben een vader van twee kinderen, die in een enorme luxe opgroeien. Althans, wat betreft videogames. Mijn oudste speelt al games sinds hij een jaar of drie is. Het begon ooit met Skylanders, wat een ideale serie was om met gamen te beginnen. Inmiddels is hij vooral bezig met games als Minecraft, Rocket League en natuurlijk Fortnite. Want iedereen speelt Fortnite. Ook speelt hij graag een nieuwe LEGO-game, maar buiten dat is er eigenlijk niet heel veel voor hem. In dat gat denkt Ubisoft te springen met Starlink: Battle for Atlas.

Kort door de bocht is dit het vervolg van de Skylanders-reeks. Net als bij die serie kun je in de winkel speelgoed kopen waarmee je bepaalde dingen in de game mogelijk maakt. Denkt daarbij aan nieuwe ruimteschepen, personages en wapens. Elk onderdeel heeft zijn eigen voor en nadelen en het is leuk om te wisselen. Echter is het wel zo dat je niet beperkt wordt in content. Met het starterspakket kun je gewoon alles beleven in de game. Je speelt alleen met andere voertuigen en personages.

Starlink Battle for Atlas

De game neemt je mee naar een groot universum, waar een kwade kracht in de vorm van Legion de macht naar zich toe probeert te trekken. Het is aan jou om daar iets aan te doen. Je hebt daarvoor de beschikking over een crew waarmee je aan de slag kunt als je de juiste schepen in huis hebt. Het wisselen tussen de voertuigen en personages is zeer makkelijk en op de Nintendo Switch maak je gebruik van een speciale houder waarop je het voertuig kunt zetten. Het is gelukkig superlicht, waardoor je er geen last van hebt. En het ziet er ook gewoon tof uit. Vervolgens ben ik er mee aan de slag gegaan en zijn dit de punten die zijn opgevallen.

Ideaal voor iets oudere kinderen

Eerlijk is eerlijk, de meeste tijd in de game is er ingestopt door mijn oudste zoon. Hij is inmiddels acht jaar en heeft redelijk wat game-ervaring. Starlink: Battle for Atlas legt de lat voor hem wel wat hoger. De controls zijn wat uitgebreider en hij moet echt het verhaal volgen om te begrijpen wat er van hem wordt verwacht. Gelukkig is de game goed gelokaliseerd en kan hij zodoende makkelijk lezen waar hij naar toe moet en begrijpt hij de voice-overs. Een paar keer heb ik hem moeten helpen met aan te wijzen waar hij naar toe moest voor de volgende quest, maar het overgrote deel heeft hij in zijn eentje gedaan. Op die manier is het dus ideaal voor gamers die iets meer ervaring hebben en Skylanders zijn ontgroeid.

Genoeg te doen

Daarnaast is er genoeg te doen in de game. Naast het volgen van het verhaal kun je vrij rond vliegen over de planeten of door de ruimte. Overal waar je komt is wel iets te ontdekken en te beleven. De ene keer krijg je een zijmissie voorgeschoteld, terwijl je de andere keer in de ruimte een waardevolle schat vindt, waar je vervolgens weer upgrades van kunt kopen. Ook ga je door gevechten in levels omhoog, waarmee je speciale bonussen vrijspeelt, die de gevechten die daarop volgen weer makkelijker maakt.

Klik op volgende om naar stap #1 te gaan