Super Smash Bros. Ultimate Review: Absolute must-have

Jelle van Es 6 dec 2018 Gaming

Sinds de Nintendo 64 hebben we op zo’n beetje elk Nintendo-platform de mogelijkheid gehad om alle bekende Nintendo personages met elkaar te laten vechten. Met Super Smash Bros. Ultimate kan dat eindelijk op de Nintendo Switch. De game is alles wat de voorgaande games goedmaakte en gooit daar bovendien nog wat bij op.

Als je geen liefhebber bent van lange lappen tekst: haal de game gewoon. Het is zonder twijfel één van de beste games op de Nintendo Switch. Wil je iets meer duiding? Dan heb ik hier vijf punten die mij de reden heeft gegeven om ongekend enthousiast te zijn over deze topgame!

Super Smash Bros. Ultimate is toegankelijk

Ik moet voor deze review heel eerlijk zijn: ik heb niet heel erg veel ervaring met de voorgangers. Op één of andere manier sprak het me nooit aan of werkte ik met collega’s die beter geschikt waren om de game te bespreken. Maar nu ik niemand heb om het op te pakken, moet ik er wel zelf mee los gaan. Wat me daarbij in een positieve manier opviel, is dat de game zeer toegankelijk is. Het is aan te raden om deze fan-made gebruiksaanwijzing door te nemen, maar met die kennis kun je vervolgens losgaan en zonder moeite strijden in de game.

Super Smash Bros. Ultimate

Veel personages om mee los te gaan

Eén van de sterkste punten van Super Smash Bros. Ultimate is dat er enorm veel content in zit. Elke vechtersbaas die ooit in een Smash Bros-game heeft gezeten, zit er in en daarbij zijn er ook nog wat nieuwe personages toegevoegd. Op die manier is er enorm veel om te ontdekken en duurt het een hele tijd voordat je alles in de game hebt geprobeerd. Of gezien, want naast een berg aan personages zijn er ook nog belachelijk veel levels en verschillende powerups die je tijdens het vechten tegen komt.

Super Smash Bros. Ultimate

Singleplayeravontuur boeit

Het is aan te raden om de game te beginnen met het singleplayeravontuur. Daarin krijg je een shitload aan gevechten voorgeschoteld. In elk gevecht dat je doet kun je dingen vrijspelen. De ene keer is het een nieuwe vechtersbaas, de andere keer is het een spirit, die je een bepaalde bonus geeft wanneer je hem of haar activeert in een gevecht. Bovendien is elk gevecht weer anders en blijft het geheel enorm uitdagend. En alsof dat nog niet genoeg is, is de singleplayermodus van de game erg lang. Op die manier is dat alleen al een goede reden om hem in huis te halen.

Super Smash Bros. Ultimate

De ultieme party-game

Toch komt de game het allerbeste tot zijn recht wanneer je hem samen met vrienden speelt. Op kantoor hebben een aantal collega’s mijn Nintendo Switch steeds tijdelijk even geleend om het tegen elkaar op te nemen. Het pure plezier dat daarbij vrijkomt, is geweldig om te zien. En als de game straks daadwerkelijk uit is, kun je hem heerlijk online spelen of gewoon je Switch meenemen naar vrienden. Met vier Switches in de huiskamer het dan tegen elkaar opnemen en dan laten zien wie het beste is. Ik kan er niet op wachten!

Super Smash Bros. Ultimate

Hier koop je gewoon een Nintendo Switch voor

In maart 2017 kwam de Nintendo Switch op de markt. Met The Legend of Zelda: Breath of the Wild had je gelijk een goede reden om de spelcomputer in huis te halen. Vervolgens verschenen vele goede games, waarbij Mario Kart 8 Deluxe, Super Mario Odyssey en Pokémon: Let’s Go Pikachu en Eevee zeer goede redenen waren om de spelcomputer in huis te halen. Met Super Smash Bros. Ultimate heb je misschien wel de ultieme reden om hem aan te schaffen. Alles aan de game klopt gewoon en het is een game waar je jaren mee vooruit kan.

Super Smash bros Switch

Super Smash Bros. Ultimate is nu beschikbaar op de Nintendo Switch. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.