Twitter is Trumpachtige praktijken zat, zet meer in op bestrijding nepnieuws
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.want.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F11%2FANP-400407197.jpg)
Twitter heeft zich de afgelopen maanden flink ingezet in de strijd tegen de verspreiding van nep- en misleidend nieuws. Tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen introduceerde het social medium daar zelfs een nieuw label voor. Ook kregen gebruikers een waarschuwing wanneer ze dergelijke tweets willen retweeten. Daar komt nu een extra waarschuwing bij.
Wanneer iemand nu op Twitter een tweet leuk wil vinden die voorzien is van zo’n label, die dus misleiding aanduidt, dan komt er een boodschap in beeld te staan. Zo weten ze precies wat ze aan het doen zijn op dat moment en kan niemand zich ook meer van de domme houden. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt op zijn eigen ondersteuningsprofiel. Het doel van deze maatregel is ervoor te zorgen dat mensen geen misleidende informatie meer verspreiden. En het maakt dan niet uit waar het over gaat. Zo ging het eerst over de verkiezingen, maar het kan ook over covid-19 gaan of andere gevoelige onderwerpen.