Mark Hofman
Mark Hofman | LinkedIn Tech 19 dec 2018

Co-Creator Venom: “critici te oud om onze film te waarderen”

Met nog twee weken te gaan voor het einde van 2018, kunnen we nu wel zeggen dat Venom een van de meest verdeelde films van het afgelopen jaar was. Het werd voorzien van de slechtste reviews van het filmjaar (met 29% op RT), maar haalde tegelijkertijd een vijfde positie in de lijst films die het meeste opleverde. En het grote verschil tussen het publiek en de critici ligt volgens Co-Creator Todd McFarlane aan de leeftijd van die tweede groep.

Critici te oud om Venom te waarderen

De verwachtingen voor Venom waar gigantisch aan het begin van dit jaar, maar het uiteindelijke resultaat viel tegen. Althans, volgens critici dan. Want waar de film tot wel $852 miljoen dollar wist om te zetten, waren de cijfers niet om aan te gluren. Zo kreeg de film op Rotten Tomatoes, op basis van 300 reviews, met 29% de laagste score van het jaar. Maar was de film daadwerkelijk zo slecht of ligt het aan de mensen die hem recenseerde? Volgens Co-Creator Todd McFarlane is dat laatste het geval.

Venom uit 2018

Tegenover Yahoo Entertainment laat McFarlane weten dat de film oprecht goed was. Volgens de Co-Creator was het “visueel gezien een grote achtbaan”! De film had alles te bieden, maar werd niet gewaardeerd vanwege de recensenten die hem beoordelen. Dit waren volgens Todd te oud om de film te kunnen waarderen.

“Ze zijn 42 jaar oud, komen naar binnen met een nare houding en verdwijnen weer. Stop daarmee! Wat als je 16 was en deze film zou kijken? Je zou er helemaal gek van zijn!”

Daadwerkelijk een goede film

Todd McFarlane en David Micheline bedachten Venom in 1988. Hierdoor is McFarlane misschien wel dé man die het beste kan oordelen over deze film. Volgens hem heeft Venom alles gebracht wat het had moeten brengen en Tom Hardy was er de perfecte man voor. In Spider-Man 3 zagen we het personage ook voorbij komen en volgens McFarlane was dat juist de versie die niet klopte.

“Toen Topher Grace’s personage in aanraking kwam met Venom, bracht dit niet veel gewicht met zich mee. Het was niet zoals we het bedoelt hadden.”

De grootte van Venom in de 2018 film en zijn band met Eddie Brock is volgens McFarlane wel precies zoals het had moeten zijn. En die oude critici? Die moeten dus lekker hun mond houden volgens de Co-Creator.