De voordelen van early adopters voor je portemonnee, bedrijven en de massa

Early adopters. Sommige mensen willen iets te graag bij deze groep horen, sommige mensen zijn het gewoon en anderen vinden het maar vermoeiend. Wat je visie ook is, early adopters zijn nodig.

Maar wat is een early adopter precies? Zoals de naam doet vermoeden is het iemand die voorop wil lopen als het gaat om nieuwe producten, technieken en technologie. Ze zijn kritisch en als ze enthousiast zijn over een product, dan is dat vaak een teken dat het product een succes gaat worden. Dat brengt ons meteen bij het eerste voordeel.

Dé gadget van het jaar al hebben voordat-ie überhaupt cool is

[listicle]

Beter product

Zoals net gesteld, early adopters zijn over het algemeen een kritische doelgroep. Ze zijn bereid (diep) in de buidel te tasten als een product hen aanspreekt. Omdat ze de eerste groep consumenten zijn die een aanbod overwegen, vormen ze een goede graadmeter voor bedrijven. Moeten ze nog wat aanpassen om het product beter te maken?

Door de feedback van de early adopter is er ruimte en tijd om het product eventueel nog te pimpen. Daar plukt niet alleen de early adopter, maar ook de massa de vruchten van.[/listicle]

[listicle]

Ze zijn loyaal

Op het moment hebben merken, namen en bedrijven moeite met het opbouwen van een goede band met de consument. Natuurlijk zijn er een aantal merken die het goed doen, maar als je echt kritisch kijkt, dan zal je opvallen dat we minder trouw zijn aan merken dan vroeger. Er is echter een doelgroep die relatief trouw is. Juist, de early adopter.

Omdat ze zo vroeg zijn, hebben ze vaak een betere relatie met een merk. Waarom? Omdat ze al ‘contact’ hadden met het merk, product, voordat het cool werd. Daardoor hebben ze ook minder last van de concurrentie die de massa ervaart als er vergelijkbare producten of merken uitkomen. Ze kennen het product en merk beter, waardoor ze eerder trouw blijven. Mits het bedrijf/merk ook goed met hen en het product omgaat uiteraard.[/listicle]

[listicle]

Commercieel succes

Zoals we hierboven al hebben gesteld, kan het oordeel van de early adopter het product maken of kraken. Als ze het product, dienst of bedrijf #supergaafgeweldighelemaaltoppie vinden, dan is de kans groot dat het product een commercieel succes wordt. Als jij, je vriend, vriendin, ome Gert of wie dan ook een early adopter is, maak daar dan gebruik van.

Ze weten veel en op het moment dat ze enthousiast zijn, kijk dan of het product ook iets voor jou is. De kosten zijn (soms) lager én de kans is groot dat je nog in het product/bedrijf kunt investeren. Zo heb je niet alleen een mooi product thuis, maar ook wat extra geld op de bank. Double winnings![/listicle]

De early adopter

De volgende keer als iemand met een zucht en een steun zegt: ‘pff early adopters’, breng die persoon dan op de hoogte. Ja, ze zijn soms wat vermoeiend, maar stiekem plukken we wel de sappige vruchten. Daarnaast is het zo dat we zonder de early adopter veel producten niet zouden kennen, zoals de mobiele telefoon.

Reageer op artikel:
De voordelen van early adopters voor je portemonnee, bedrijven en de massa
Sluiten