Daniel Koster
Daniel Koster 30 apr 2016

Vormen in logo’s: de psychologie en betekenis achter vormgeving

Bij het ontwerpen van logo’s houd je met allerlei zaken rekening. Zo moet je bijvoorbeeld voor een bepaalde kleur kiezen en kunnen verborgen betekenissen je logo naar een hoger niveau tillen. Ook de vorm van je logo is van belang. Door voor een bepaalde vorm te kiezen kun jij bij diegene die het logo checkt een bepaald gevoel over het bedrijf overbrengen. Maar wanneer is welke vorm de beste keuze?

Logo’s: welke vorm jij ze moet meegeven

Oké, dus door je logo in een bepaalde vorm te ontwerpen kun je al heel wat overbrengen op diegene die dat logo checkt. Denk bijvoorbeeld aan een cirkel. Als je naar de psychologische referenties kijkt die bij een cirkel opspelen in het brein van de mens, dan zie je hier bepaalde waarden en emoties aan vast zitten. Zo staat een cirkel voor zaken als vriendschap, eenheid en perfectie. Zaken die hoog in het vaandel staan bij Starbucks. Maar er zijn nog meer vormen. Doe er je voordeel mee, want je kunt zien welke vorm het beste aansluit bij jouw bedrijf of opdrachtgever:

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Vormen in logo’s: de psychologie en betekenis achter vormgeving
Sluiten