Rutger Houweling
Rutger Houweling | LinkedIn 14/07/2014

Wat de kleur van een logo over de business zegt

Dankzij deze infographic weten we dat kleur een behoorlijk effect kan hebben op alles wat je creëert. En dat geldt ook voor een logo. De kleur die je kiest voor een logo heeft impact op hoe je business presteert. Je wilt er namelijk een bepaald imago mee uitstralen. Merken kiezen de kleuren voor hun logo dan ook om te laten zien waar ze voor staan. Zelfs de schaduwen van de kleuren worden nauwkeurigen gekozen en getest om ervoor te zorgen dat écht de juiste kleur wordt gekozen. In onderstaande infographic dit haarfijn uitgelegd. Het gedeelte over de merkwaarde klopt alleen niet helemaal. Apple wordt als meest waardevolle merk gezien, maar dat is in 2014 toch echt Google met een merkwaarde van 158,8 miljard dollar. Dit onderzoek is namelijk onlangs door Millward Brown uitgevoerd en lees je daar hier alles over.

Reageer op artikel:
Wat de kleur van een logo over de business zegt
Sluiten