One Minute WANT: Wat is de samenwerkende kracht van Huawei en Leica?

Huawei, een Chinees bedrijf dat de laatste jaren de smartphonemarkt begint te domineren. Leica, een Duits bedrijf dat al decennia hoogwaardige camera’s maakt. Maar wat hebben Huawei en Leica elkaar te bieden? Om deze vraag te beantwoorden nodigde Huawei ons onlangs uit voor een trip naar Londen. Waar de lancering van de P9 (Plus) op het programma stond. Een high-end smartphone met, je raadt het waarschijnlijk al, Leica camera’s erin verwerkt. Om meer over deze bijzondere samenwerking te ontdekken vroegen wij Paul Braat, Digital Marketing Manager Huawei, in Londen een aantal vragen. Én maakten wij een ‘One Minute WANT – Report’ van de trip naar Londen. Enjoy!

Meer video’s van ons zien? Abonneer je dan op ons YouTube-kanaal:

Waarom vindt Huawei smartphonefotografie zo belangrijk?

“Welk onderzoek je er ook op naslaat, de camera is één van de meest belangrijke redenen waarom een consument een telefoon koopt of overweegt. Als Huawei zien we dat natuurlijk en zorgen ervoor dat deze consument het beste van het beste krijgt.
 Daarnaast zien we dat de smartphonecamera ook daadwerkelijk veel wordt gebruikt. Onze communicatie is meer visueel geworden, kijk alleen maar naar de opkomst van Instagram en Snapchat. Beide platformen zijn honderd procent visueel. Een gebruiker zal zich op deze platformen kunnen onderscheiden met de Leica-camera van de Huawei P9 en de mogelijkheden die deze camera biedt.
”


(Foto met de monochrome camera van de Huawei P9)

Dat jullie graag samen met Leica willen werken lijkt ons duidelijk, maar waarom heeft Leica ervoor gekozen om met jullie samen te werken?


Oliver Kaltner, CEO van Leica Camera AG, vertelt dat een samenwerking met Huawei, Leica Camera een uitstekende kans geeft om hun expertise over optische apparatuur in een nieuw productsegment toe te passen. Smartphones bieden namelijk een belangrijke bijdrage aan de wereld van de fotografie en openen hiermee een belangrijke deur voor Leica om nieuwe doelgroepen en toepassingsgebieden te bereiken.

“Leica ziet en ervaart ook dat de manier waarop we beelden vastleggen aan het veranderen is. De technologie is nu zover dat de kwaliteit en de mogelijkheden van de Smartphones zo vergevorderd is dat het voor een kwaliteitsmerk als Leica een reden is om een langlopende partnership met Huawei aan te gaan,” aldus Paul Braat.

Is dit een start voor een langere samenwerking?


“Het is inderdaad een longterm partnership, maar de lengte is niet gedefinieerd. Het is wel een exclusieve samenwerking. 
Wij kunnen vanzelfsprekend geen uitspraken doen betreffende producten die nog gaan komen. Maar gezien het feit dat dit een langdurig partnership is kun je meer producten verwachten waarin de samenwerking met Leica tot uiting komt. Maar hoe deze er precies uit zal zien, kunnen we nog niet zeggen.”

Waarin vind jij dat de Huawei P9 zich écht van de Galaxy S7, iPhone 6s en LG G5 onderscheidt?


“Als merk is het belangrijk dat je een product maakt dat aansluit bij de behoefte van de consument. Met de Huawei P9 en de P9 Plus vinden we dat we daar uitermate in zijn geslaagd. 
Een product met (uiteraard) een schitterend design dat zich kenmerkt door een mooie afwerking, een mooi scherm, een stevige accu en een camera waarmee we de gebruiker ongekende mogelijkheden bieden. Daarbij onderscheiden we ons ook met de vingerafdrukherkenningstechnologie van de andere merken.

”


(Software van de Huawei P9 zorgt ervoor dat je scherpte-diepte in de foto kunt creëren))

De hardware is er en de phone ziet er te gek uit. Jullie hebben twee sterren omarmt, maar wat gaan jullie in Nederland voor marketingactiviteiten inzetten om de harten van de gebruikers te veroveren?


“Naast de gebruikelijk marketingkanalen zullen we ons ook vertonen op de platformen waar onze gebruikers zich bevinden. 
We zullen als Huawei elke mogelijkheid aanpakken om het verhaal van ons merk en van onze producten te vertellen. Dat doe je niet alleen door advertenties en dergelijke te maken, want dat is alleen ‘zenden’ maar ook door ‘te ontvangen en te luisteren’. Dat laatste doen we natuurlijk altijd via onze sociale kanalen, maar ook via onze eigen HuaweiClub op Androidworld.nl. 
Daarnaast zul je Huawei natuurlijk ook in het ‘echt’ tegenkomen, maar hoe en wat gaan we je natuurlijk nog niet vertellen.”

Het voordeel van twee lezen in een phone

Zowel Huawei met de P9 als LG met G5 hebben voor twee lenzen in een phone gekozen. En uit de geruchten blijkt ook dat de iPhone 7 over twee lenzen zal beschikken. Maar wat is het voordeel? Je leest er binnenkort op WANT.nl meer over.

Reageer op artikel:
One Minute WANT: Wat is de samenwerkende kracht van Huawei en Leica?
Sluiten