Wolfenstein 2 The New Colossus Review: Nazi’s knallen op de Switch

Uitgever Bethesda heeft veel liefde voor de Nintendo Switch. Met Wolfenstein 2 The New Colossus brengen ze al een derde game uit voor het platform, nadat eerder Doom en Skyrim behoorlijk goed werden geport.

Wolfenstein 2 The New Colossus op de Nintendo Switch is qua inhoud identiek aan de versie die vorig jaar op de PlayStation 4, Xbox One en pc verscheen. Dat betekent dat je als speler een groot singleplayeravontuur voorgeschoteld krijgt.

Daarbij kruip je andermaal in de rol van BJ Blazkowicz, die deze keer afreist naar de Verenigde Staten. In de alternatieve geschiedenis van de game hebben de Nazi’s de oorlog gewonnen en is de Verenigde Staten verslagen. Er is enkel nog het verzet wat wat tegenstand biedt en dat is niet heel veel. Aan jou dus om op Nazi’s te gaan jagen. Dit zijn daarbij de punten die ons opvielen.

Wolfenstein 2 The New Colossus biedt een groots en boeiend avontuur

Het sterkste punt van Wolfenstein 2 The New Colossus is perfect overgezet naar de Nintendo Switch-versie. Dat betekent dat het een groot avontuur is waar je vele uren zoet mee bent. Het is een puur singleplayeravontuur, maar dan wel één die een stuk beter is dan de gemiddelde Call of Duty-singleplayerervaring. Wolfenstein 2 biedt een goede variatie in actie , introduceert verschillende wapens en kent een aantal zeer spannende shootouts. Dit is een game die je van het begin tot en met het einde zal gaan boeien.

Wolfenstein 2 The New Colossus

Personages waar je om gaat geven

Een groot onderdeel van de kracht van Wolfenstein 2: The New Colossus zit hem in de personages die in de game zitten. Er is een goede mix tussen personages die je van het eerste deel kent gemixt met nieuwe personages die al snel boeien. Ook is het mooi om te zien hoe BJ Blazkowicz is uitgewerkt en hoe zijn rol is tegenover Frau Engel, de grote badguy van het verhaal. De cinematics die de game kent zijn dan ook echte beloningen in plaats van dat het je uit de actie haalt.

Wolfenstein 2 The New Colossus

In dock-modus werkt de game uitstekend

De Nintendo Switch is zoals bekend minder krachtig dan de Xbox One, PlayStation 4 en pc en zeker wanneer je die games op 4K speelt is het verschil duidelijk. Dat gezegd hebbende ziet de game er in dock-modus er gewoon degelijk uit. De framerate is in orde en de omgeving kent genoeg details om van te genieten. Ook is de overgang van cinematics naar actie vloeiend.

Wolfenstein 2 The New Colossus

In handheld-modus duidelijk minder sterk

Als je de game echter van plan bent om vooral in de handheld-modus te gaan spelen, dan is het misschien beter om deze titel over te slaan. In die modus is de framerate een stuk minder stabiel en zijn omgevingen ook minder strak. Bovendien merk je dan dat het best wel lastig is om vijanden af te knallen op een kleiner scherm. Het is mogelijk, maar als je de game op deze manier speelt, dan doe je de titel geen eer aan.

Wolfenstein 2 The New Colossus

Pro-controller is wel heel handig

Daarnaast is het aan te raden om als je hem in dock-modus speelt, dat je dan gebruik maakt van een Pro-controller. De Joycons zijn namelijk niet zo precies als de Pro-controller en zeker bij een snelle shooter als deze merk je dan het verschil. Sowieso is die Joycon een goede investering want ook bij andere games zul je gaan merken dat dit echt een meerwaarde heeft.

Wolfenstein 2 The New Colossus

Wolfenstein 2 The New Colossus is nu beschikbaar voor de Nintendo Switch. Wil je meer lezen over games voor dit platform? Bezoek dan onze speciale overzichtspagina hier.