Jelle van Es | LinkedIn Gaming 10 okt 2018

Xenoblades Chronicles 2: Torna – The Golden Country review

De Nintendo Switch heeft inmiddels een hoop toffe games waar je mee aan de slag kunt gaan. Eind vorig jaar maakten we kennis met Xenoblade Chronicles 2, wat zonder twijfel één van de beste Japanse RPG’s van de laatste jaren is. De game is gigantisch, kent een boeiend verhaal en misschien nog wel een beter vechtsysteem. En nu hebben we Xenoblades Chronicles 2: Torna – The Golden Country, een grote uitbreiding, die los te koop is en garant staat voor heel wat uren speelplezier.

Xenoblades Chronicles 2: Torna – The Golden Country speelt zich zo’n vijfhonderd jaar af voor de gebeurtenissen zoals je die in het hoofdavontuur heb beleefd. Op die manier hoef je dus geen kennis te hebben van de gebeurtenissen aldaar en is het een ideaal avontuur om in huis te halen. Dit zijn de punten die ons zijn bijgebleven.

Een verhaal dat de moeite waard is

Xenoblades Chronicles 2: Torna – The Golden Country draait om de avonturen van Lora en Jin. Die laatste ken je uit het hoofdavontuur en is in die game één van de grote badguys. Als je die game hebt gespeeld, dan is dit een mooie manier om te ontdekken hoe Jin is geworden tot de slechterik die we nu kennen. Daarnaast zijn er ook een hoop andere personages, die op één of andere manier aan elkaar gekoppeld zijn en een gezamenlijk doel hebben. De voice acting van de personages is dik in orde en in elke cutscene is het interessant om te zien hoe dingen vorderen.

Xenoblades Chronicles 2: Torna

Vechtsysteem werkt in Xenoblades Chronicles 2: Torna

Uiteraard moet er in de game ook flink wat gevochten worden en wat dat betreft is het goed om te weten dat het vechtsysteem uitstekend is. Je bent actief met één personage bezig en de anderen voeren halfautomatisch hun acties uit. De gevechten zijn net als in het origineel behoorlijk pittig en je doet er dan ook verstandig aan om veel tijd te investeren in het voltooien van simpele gevechten, om op die manier experiencepunten te verzamelen en op die manier sterker te worden. En omdat het vechtsysteem goed gevarieerd is, is het ook geen straf om extra gevechten aan te gaan.

Xenoblades Chronicles 2: Torna

Mooie wereld

Bovendien is het een game die er visueel heel erg goed uit ziet. De personages zijn mooi vorm gegeven en als je rondloopt door de wereld, zie je veel toffe details. De gebieden die je doorkruist zijn mooi gevarieerd en je hebt genoeg momenten waarbij je even stil kunt gaan staan en te genieten van de omgevingen die je tegenkomt. Daarnaast zijn de cinematics die je wordt voorgeschoteld ook van een zeer hoog niveau, waarmee het een game is die een lust is voor het oog.

Xenoblades Chronicles 2: Torna

Genoeg zij-activiteiten

Het hoofdverhaal zelf is goed voor iets van tien uur speelplezier en dat is goed voor een uitbreiding als deze. Daarnaast is het goed om te weten dat je die lengte bijna kunt verdubbelen door de verschillende zijmissies in de game te doen. Er is echt een grote hoeveelheid aan kleine klusjes en zijmissies die je kunt oppakken. Daarbij is het ook nog eens zo dat je tijdens die avonturen extra experiencepunten kunt verzamelen, waardoor je beter bestand bent tegen de baasgevechten die op je te wachten staat.

Xenoblades Chronicles 2: Torna

Daarmee is Xenoblades Chronicles 2: Torna – The Golden Country echt een fijne nieuwe game voor de Nintendo Switch. Lijkt het je wat om met de game aan de slag te gaan? Dan hebben we goed nieuws. We kunnen namelijk één exemplaar weggeven. Het enige dat je daarvoor moet doen is een mail sturen naar [email protected], waarbij je aangeeft dat je kans wilt maken op deze game. Xenoblades Chronicles 2: Torna – The Golden Country is nu beschikbaar op de Nintendo Switch. Wil je meer weten over games voor de Nintendo Switch? Bezoek dan onze overzichtspagina.