Youtube: deze 10 filmpjes kregen de meeste dislikes ooit

We hebben de afgelopen jaren een hoop platformen zien komen en gaan, maar zover wij weten is Youtube nog steeds het populairste medium als het gaat om het uploaden en delen van video’s. Naast het kijken van video’s kunnen gebruikers ook een beoordeling geven in de vorm van een duimpje omhoog (like) of juist omlaag (dislike). Website Digital Trends maakte een lijst van filmpjes die het meeste duimpjes omlaag kregen en wij vonden het wel interessant om deze zelf eens door te nemen.

10 Youtube video’s met bizar veel dislikes

Youtube wordt nog steeds enorm veel gebruikt. Als jij er zelf ooit actief bent geweest dan zal je ongetwijfeld te maken hebben gehad met het concept van ‘likes’ en ‘dislikes’. Likes zijn er voor video’s die je kunt waarderen en dislikes als je er juist niets aan vindt.

Ondanks dat wij onszelf liever bezig houden met filmpjes die wel de moeite waard zijn leek het ons ook grappig om eens aandacht te besteden aan de andere kant. Vandaar dat we hieronder een lijst hebben samengesteld met de 10 meest ”gehate” Youtube video’s aller tijden.

10. CORTANDO O BOTÃO DO YOUTUBE – Aruan Felix (2,5 miljoen dislikes)

Wat doe je als content creator wanneer je harde werken beloont wordt met een door Youtube zelf uitgereikte award? Juist, dan doe je er alles aan om deze te slopen.

Gezien de mensen in het filmpje Portugees spreken was het voor ons onduidelijk wat nou precies de beweegredenen waren om deze trofee naar de andere wereld te willen helpen. Al zijn we er bijna zeker van dat deze ondankbare houding de reden was waarom 2,5 miljoen mensen een duimpje omlaag hebben gegeven.

9. BIBI H – HOW IT IS ( WAP BAP … ) (3 miljoen dislikes)

Het volgende filmpje in de lijst is een vier minuten durende videoclip. Ondanks dat het liedje dat we hoorde een beetje simplistisch is zagen wij in eerste instantie niet wat er nou zo verschrikkelijk aan was.

Wie echter goed kijkt zal opvallen dat de bijbehorende beelden eigenlijk nergens op slaan. Waar veel muziekclips nog een soort van verhaal vertellen lijkt er bij die van ‘How it is’ maar random wat te gebeuren. Vermoedelijk is dat ook de reden dat meer dan 3 miljoen mensen de video negatief beoordeeld hebben.

8. Baby Shark Dance – PINKFONG Songs for Children (3.3 miljoen dislikes)

De ‘Baby Shark Song’ is een vrolijk kinderliedje dat gezien de 3 miljard (!) views waarschijnlijk in vele huiskamers is afgespeeld.

Ondanks dat de video wat ons betreft prima bij de doelgroep aansluit komen de ruime 3 miljoen dislikes vermoedelijk van gefrustreerde ouders die het he-le-maal beu waren om het liedje steeds te moeten aanhoren.

7. Friday – Rebecca Black (3,5 miljoen dislikes)

Een ander Youtube liedje dat veel ouders waarschijnlijk in tot den treure gehoord hebben is Friday van Rebecca Black. In tegenstelling tot het kinderliedje hierboven richt Friday zich meer op pubers. Wat eigenlijk nog een veel ergere doelgroep is.

De bijbehorende video kwam al in 2011 online maar krijgt tot op de dag van vandaag dislikes. Wat betekent dat er na bijna 8 jaar nog steeds haat naar dit nummer is.

6. Reveal Trailer voor Call of Duty: Infinite Warfare (3,8 miljoen dislikes)

Naast flauwe liedjes staat er ook game-gerelateerd filmpje op deze lijst. Waaronder deze preview voor – het ten tijde van het uploaden nog niet verschenen – spel Call of Duty: Infinite Warfare.

Ondanks dat het spel na het uitkomen vrij goed werd ontvangen waren de eerste indrukken die fans kregen blijkbaar niet al te positief. Althans, dat zou je zeggen als je kijkt naar het aantal dislikes dat de video heeft gekregen. De moraal van het verhaal? Probeer niet te snel ergens over te oordelen.

5. Despacito – Luis Fonsi featuring Daddy Yankee (4,1 miljoen dislikes)

Het begin 2017 verschenen nummer Despacito werd een enorm hit en gezien de meer dan 9 miljard views op de officiële Youtube video kan het niet anders dat veel mensen het een leuk liedje vonden.

Toch zijn er ook enorm veel dislikes, wat gezien het enorme aantal views natuurlijk niet gek is. Want hoe meer mensen een video kijken, hoe groter de kans natuurlijk is dat daar iemand tussenzit die hem niet leuk vindt. Naast 34 miljoen likes zijn er namelijk ook 4,1 miljoen dislikes.

4. Can this video get 1 miljoen dislikes? – PewDiePie (4,2 miljoen dislikes)

De nummer 4 in deze lijst was – zoals de titel eigenlijk al weggeeft – erop uit om zoveel mogelijk dislikes te krijgen. Youtube ster PewDiePie verzocht zijn kijkers namelijk om ervoor te zorgen dat hij 1 miljoen aan dislikes zou krijgen.

Gezien het filmpje inmiddels een ruime 4,2 miljoen duimpjes omlaag heeft gekregen zou je kunnen zeggen dat hij hierin ruimschoots geslaagd is. Daarnaast zijn er echter ook 273.000 mensen zo rebels geweest om de video juist een ‘like’ te geven.

3. It’s Everyday Bro – Jake Paul ft Team 10 (4,4 miljoen dislikes)

Het meest tenenkrommende filmpje in deze lijst is ongetwijfeld de muziekvideo voor It’s Everyday Bro van internetpersoonlijkheid Jake Paul. Het feit dat er maar liefst 4,4 miljoen dislikes op kwamen is wat ons betreft daarom ook niet heel onterecht.

Mocht jij willen weten wat er nou zo slecht aan deze ”muziekvideo” is dan kun je dat hierboven zelf checken. De kans is groot dat ook jij na enkele seconden besluit om een duimpje omlaag te geven. Wie weet kunnen jullie als lezers eraan bijdragen dat deze video binnenkort op nummer 1 zal staan.

2. Baby – Justin Bieber ft Ludacris (10 miljoen dislikes)

Justin Bieber is een beetje de Robert Pattinson van de muziekindustrie. Hij heeft best talent, maar gezien ieder tienermeisje er gek op is zijn veel mannen automatisch geneigd om een hekel aan hem te hebben.

Dat is vermoedelijk ook de reden dat de Youtube videoclip voor Baby ondanks de meer dan 2 miljard views zo enorm veel dislikes heeft. Al valt het niet te ontkennen dat het nummer inderdaad nogal erg zoet is.

1. Youtube rewind 2018 – Youtube (16 miljoen dislikes)

Het is ironisch dat de video met de meeste duimpjes omlaag van Youtube zelf is. De jaarlijkse samenvatting van de meest noemenswaardige Youtube content heeft vorig jaar blijkbaar een dieptepunt bereikt. Er verschenen namelijk meer dan 16 miljoen (!) dislikes op het filmpje.

Uiteraard hebben we de video zelf even bekeken en begrepen eigenlijk wel waarom zoveel mensen zich eraan gestoord hebben. Ondanks dat het concept leuk is was het allemaal nogal rommelig en gebeurde er veel teveel verschillende dingen achter elkaar.

16 miljoen duimpjes omlaag vinden wij echter wat overdreven, maar waarschijnlijk vinden veel mensen het gewoon stiekem erg bevredigend vinden om op de ‘dislike’ knop te duwen.

Want.nl op Youtube

Mocht jij echter liever een duimpje omhoog geven dan kennen wij nog een plek waarop je likes meer dan welkom zijn. WANT heeft ook een eigen YouTube kanaal waarop we je regelmatig vertellen welke spullen je moet hebben (en welke niet). Of je nu reviews zoekt over de tofste smartphones of liever uit de voeten gaat met speakers van IKEA: ze zijn allemaal te vinden op ons kanaal.

Reageer op artikel:
Youtube: deze 10 filmpjes kregen de meeste dislikes ooit
Sluiten