Noah Korevaar
Noah Korevaar | LinkedIn Tech 9 mei 2019

Prijsstijging: Ziggo heeft slecht nieuws voor zijn abonnees

Waar abonnees van KPN onlangs al de klos waren, zijn nu klanten van Ziggo aan de beurt. De provider gaat zijn prijzen voor internet en bellen namelijk omhoog gooien. Vanaf 1 juli kosten alle alles-in-1-pakketten en losse internet0-abonnementen een paar euro meer.

Ziggo kondigt prijsverhoging aan

Volgens Ziggo zijn de hogere prijzen nodig om investeringen te kunnen doen die noodzakelijk zijn. Daarbij wijst het bedrijf vooral op het explosief gestegen datagebruik van zijn klanten. Denk aan het streamen van muziek, Netflix en Youtube. Ook zitten consumenten met steeds meer apparaten tegelijkertijd op het netwerk. Daarnaast wil Ziggo investeren in flexibele manieren van televisie kijken, zoals Ziggo Go en On Demand.

De meeste abonnementen gaan met twee of drie euro omhoog. Wat de consument daarvoor terug krijgt? Niks, eigenlijk.

Alhoewel, dat is ook niet helemaal waar. Onlangs verhoogde Ziggo al de snelheid van zijn internet-abonnementen. Nu we weten dat er ook een prijsstijging in de pijplijn zat, is het de vraag waarom Ziggo dan niet beide aankondigingen tegelijkertijd heeft gedaan. Dan had de provider nog kunnen benadrukken dat abonnees sneller internet terugkrijgen voor die extra paar euro.

De nieuwe abonnementen

Vanaf 1 juli 2019 gaat het plaatje er dus als volgt uit zien:

Ziggo abonnementen

De eerste factuur die over die periode gaat, zal de wijziging ook tonen. Dat gaat in de meeste gevallen al om de facturen die vanaf 7 juni verstuurd worden, omdat Ziggo abonnementskosten vaak vooraf in rekening brengt. Alle klanten die getroffen worden door deze prijswijzigingen krijgen overigens een brief van de provider.

Ben je het niet eens met de prijsstijging? Dan kun je kosteloos je Ziggo-abonnement opzeggen. Ja, ook als je een bestaande contracttermijn nog uit moet zitten. Als je voor 31 mei aan de klantenservice kenbaar maakt dat je met Ziggo wilt stoppen, dan kun je dat kosteloos doen.

🤯Check ook: Samsung Galaxy Note 10: snellaadfunctie risicovol?

Reageer op artikel:
Prijsstijging: Ziggo heeft slecht nieuws voor zijn abonnees
Sluiten