Zo maak je reclame tegen het gebruik van sociale media in het verkeer

Sociale media en het verkeer gaan samen als water en vuur. Toch zijn nog veel mensen van mening dat een paar seconden naar je phone kijken geen probleem is. Of ze vinden het wel een probleem, maar maken zich hier stiekem toch schuldig aan. Het is ook erg verleidelijk om even één seconde te checken wie je iets stuurt en wat dat is. Dit gaat vaak goed, maar het kan ook net zo goed fout gaan. En dat het fout kan gaan zien we aan verschillende reclamecampagnes die onder andere ook in Nederland zijn gelanceerd.

In België hebben ze echter een andere aanpak. Daar vinden ze dat deze boodschap best confronterend mag zijn. Daarom hebben ze gekozen voor afbeeldingen van de voeten van lijken. En aan deze voeten hangen kaartjes met daarop de oorzaak van het overlijden. Bij deze afbeeldingen staat de volgende boodschap: “Facebook, Twitter en Snapchat hebben geen plek op de weg. Bezig zijn op je telefoon tijdens het rijden is verantwoordelijk voor één op de tien ongelukken.” Deze boodschap kan volgens ons bijna niet duidelijker. Toch zijn we benieuwd naar wat de impact van deze campagne is in België. In Nederland kunnen sommige weggebruikers ook wel wat confrontatie gebruiken.

Reageer op artikel:
Zo maak je reclame tegen het gebruik van sociale media in het verkeer
Sluiten