Vergeet Labubu: Chucky is de nieuwste rage voor Halloween

Pop-Culture Ruan Moleman 11 sep 2025
Leestijd: 1 minuut

De maker van de verzamelbare Labubu-poppen gaat een iets minder schattige kant op met een nieuwe Chucky-collectie, perfect voor Halloween.

Uit het niets waren de verzamelbare Labubu-poppen de grootste rage ter wereld. De poppen zitten in zogenoemde Blind Boxes. Dat houdt in dat je niet van te voren weet welke pop je gaat krijgen. Het is eigenlijk dus een beetje gokken en hopen dat je een zeldzame krijgt.

De maker van de Labubu-poppen, Pop Mart, breidt de collectie nu uit met minder schattige versies. Het merk gaat namelijk een samenwerking aan met de Chucky-franchise. Je weet wel, die enge pop van de horrorfilms.

De maker van de verzamelbare Labubu-poppen gaat een iets minder schattige kant o met een nieuwe Chucky-collectie, perfect voor Halloween.
(Afbeelding: Pop Mart)

Chucky-Labubu’s komen precies op tijd

Pop Mart heeft niet stilgezeten na het enorme succes van de Labubu-poppen. Recent heeft het al meerdere nieuwe lijnen in samenwerking met andere merken aangekondigd, zoals Star Wars. Nu Halloween om de hoek staat, speelt Pop Mart daar slim op in met de Chucky-lijn.

De Blind Boxes hebben een lekker klassiek Chucky-uiterlijk en bevatten verschillende varianten van de welbekende Chucky-pop. De één graaft een graf, terwijl de ander half in brand staat. Ook is er een vrouwelijke variant met lange blonde haren.

Een woordvoerder van Pop Mart vertelde op San Diego Comic Con hoe het merk bezig is met uitbreidingen die verder gaan dan alleen poppen. Het bedrijf wil vooral meer verhalen vertellen rondom de verschillende poppen en franchises. Dat doen ze momenteel al via verschillende animatievideo’s op social media, maar Pop Mart breidt ook uit naar pop-up-winkels in verschillende landen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste wat tech en culture te bieden heeft 🚀

De laatste ontwikkelingen iedere vrijdag in je mailbox? WANT houdt je op de hoogte!

Onderwerpen