[REVIEW] Attack on Titan 2 Final Battle

Games Jelle van Es 20 jul 2019

Attack on Titan is één van de meest interessante anime van de laatste jaren. Voornamelijk het eerste seizoen was ijzersterk. In een Middeleeuws-achtige setting is de wereld overspoeld door zogenaamde Titans. Grote en lompe wezens die hersenloos mensen opvreten. Om zichzelf te beschermen heeft men een grote muur gebouwd rond de laatste veilige haven. Maar die valt ook op een dag. Het zijn de soldaten waar jij onderdeel van uitmaakt die gelden als laatste hoop van de mensheid. In Attack on Titan 2 Final Battle kun jij die strijd beleven.

Attack on Titan 2 Final Battle is een game van Omega Force, een ontwikkelaar die je voornamelijk kent van games als Dynasty Warriors en Samurai Warriors. De meeste games spelen zich af in redelijk grote levels, waarbij je met vele vijanden moet afmaken. Het eerste deel was al behoorlijk fijn en Attack on Titan 2 Final Battle gaat verder op die ingeslagen weg. Dit zijn de punten die zijn opgevallen.

Beleef het verhaal van de anime

Attack on Titan 2 Final Battle is een game die voor een groot gedeelte al eerder is uitgekomen als Attack on Titan 2. Die game heb ik destijds echter gemist, waardoor ik nu in één keer met de complete versie aan de slag kon gaan. In het origineel draaide het verhaal al om de gebeurtenissen gebaseerd op de eerste twee seizoenen. Met Final Battle krijg je daar een stuk verhaal van het derde seizoen aan toegevoegd. Op die manier kun je als fan dus vele momenten uit de reeks in de game meemaken.

Attack on Titan 2 Final Battle

Genoeg te doen in Attack on Titan 2 Final Battle

Attack on Titan 2 Final Battle is een game die vol zit met content. Natuurlijk is er veel actie te vinden in de missies. Daarbij neem je het niet alleen op tegen de verschillende titans, maar zijn er ook menselijke tegenstanders om uit te schakelen. Tijdens de actie zijn er ook vele verschillende taken die op je af worden geschoten en waardoor je dan je strategie moet aanpassen. Maar tussen de actie door is er ook genoeg andere dingen om te beleven. Je kunt relaties opbouwen met andere personages, jezelf verbeteren of gewoon genieten van het verhaal en hoe dat wordt gepresenteerd.

Attack on Titan 2 Final Battle

Spider-man achtig gevoel

In de actie zelf is er één element dat simpelweg fantastisch is en dat is het rondvliegen met je zogenaamde ODM-gear. Het doet een beetje denken aan Spider-Man en zorgt er voor dat je door de wereld vliegt en snel van het ene punt naar het andere punt kunt gaan. Dit systeem heb je ook nodig om snel langs Titans te navigeren en vanuit de lucht vernietigend naar hun nek toe vliegen om daar een dodelijke klap uit te delen. Nieuw in Attack on Titan 2 Final Battle is dat je gebruik kunt maken van een Control Assist-optie, dat het geheel net wat makkelijker maakt.

Attack on Titan 2 Final Battle

Veel personages met goede stemmen in Attack on Titan 2 Final Battle

De game Attack on Titan 2 Final Battle kent een berg aan personages die je ook uit de serie kent en ze zijn voorzien van heerlijke Japanse stemmen. Op die manier heb je nog maar het gevoel dat je een stukje van de animatie in gamevorm gegoten krijgt en is een extra reden om verder te gaan met het verhaal.

Attack on Titan 2 Final Battle

Niet geschikt voor hen die al Attack on Titan 2 hebben

Zoals gezegd is Attack on Titan 2 Final Battle een game die geldt als een ultieme versie van het originele tweede deel. Mocht je die game al hebben gespeeld, dan is het niet handig om dit in huis te gaan halen. Wel kun je een stuk DLC in huis halen, waarmee je technisch gezien precies hetzelfde creëert.

Attack on Titan 2 Final Battle is nu beschikbaar voor de pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.