Captain Toad Treasure Tracker Review: kleurrijke variatie

Games Jelle van Es 13 jul 2018

We hebben het al wel eens vaker gezegd: als je destijds de Wii U hebt gemist, dan is de Nintendo Switch een extra fijne console. Nintendo is druk bezig om diverse games die destijds op de Wii U verschenen over te zetten naar de Nintendo Switch. Mario Kart 8, Bayonetta 2 en Donkey Kong Country Tropical Freeze zijn daar goede voorbeelden van. En nu volgt Captain Toad Treasure Tracker ook die route.

Captain Toad Treasure Tracker laat je kennis maken met Captain Toad en Toadette. Met deze personages reis je af naar verschillende levels waar jij te maken krijgt met vijanden en puzzels. Het is een game die meer doet denken aan Monument Valley dan aan een Super Mario-achtige game en het kost heel wat denkwerk om het einde van de levels te halen. En dat is maar goed ook, want op die manier haal je er veel voldoening uit. Dit zijn de vijf punten die ons tijdens het spelen zijn opgevallen.

Variatie in levels in Captain Toad Treasure Tracker

Elk level dat je in Captain Toad Treasure Tracker is weer een avontuur op zich. En dat maakt het ook leuk om telkens verder te gaan en te ontdekken wat voor soort puzzels je nu weer voorgeschoteld krijgt. Captain Toad is nou niet echt een personage dat flink kan rondrennen en kan springen zoals Mario, dus je moet echt het level in je voordeel gebruiken. En het ontdekken van die mogelijkheden is één van de sterkere punten die de game te bieden heeft.

Fijn kleurgebruik

Ik ben een voorstander van veel kleurgebruik in games en wat dat betreft is Captain Toad Treasure Tracker een absoluut schot in de roos. In de handheldmodus ziet de game er heerlijk kleurrijk uit, maar ook op het grote scherm spat alles van het scherm af. Dit is een game waar je eigenlijk in één klap vrolijk van wordt.

Captain Toad Treasure Tracker

Genoeg uitdagingen

In elk level is het de bedoeling dat je de gouden ster veroverd, wat al een pittige opdracht kan zijn. Er zijn echter ook in elk level drie juwelen verstopt om te vinden. En alsof dat nog niet genoeg is, zijn er ook nog diverse bonusopdrachten die je kunt voltooien. Op die manier is dit een game waar je als purist, de speler die alles wilt halen, vele uren in kunt steken.

Captain Toad Treasure Tracker

Nette prijs

Waar je voor de meeste Nintendo-games eigenlijk de volle mep betaalt, daar heeft men er voor gekozen om Captain Toad Treasure Tracker voor een mid-pice in de winkel te leggen. Hij heeft een adviesprijs van 39,99 euro wat eigenlijk een ideale prijs is voor een game die je perfect mee kunt nemen op vakantie.

Captain Toad Treasure Tracker

Weinig extra content

Als je de game op de Wii U hebt gespeeld, dan is er eigenlijk geen reden om de game nu weer te halen. Dit is een extreem duidelijke port, zonder al te veel poespas. Er zijn wat bonuslevels met een Super Mario Odyssey-thema maar dat is eigenlijk te summier om de game nog een keer te spelen. De game is zodoende alleen aan te raden als je hem destijds hebt gemist.

Captain Toad Treasure Tracker

Captain Toad Treasure Tracker is nu beschikbaar voor de Nintendo Switch en ook voor de Nintendo 3DS. Wil je meer lezen over de Nintendo Switch? Bezoek dan onze overzichtspagina hier.