Corsair HS65 Surround Headset is van alle markten thuis

Games Jelle van Es 22 jun 2022

Ik ben altijd een voorstander van een headset tijdens het gamen. Op die manier komt het geluid directer binnen en hebben eventuele huisgenoten geen last van jouw geknal. Tegelijkertijd heb je dan de mogelijkheid om te praten met je gamevrienden. Met de Corsair HS65 heb je een headset die van vele markten thuis is.

Het grote voordeel van de Corsair HS65 is dat hij gebruikmaakt van een 3.5 mm-kabel. Een draadloze headset heeft zeker zijn voordelen, maar is vaak maar voor een enkel platform te gebruiken. Deze koptelefoon met mic heeft daar geen last van. Het is mogelijk om hem voor elke spelcomputer en pc te gebruiken. Maar dat is niet de enige reden om enthousiast te zijn over deze headset. Lees nu onze review:

Corsair HS65 Surround Headset Review

Voor meerdere platformen te gebruiken

Ja, de belangrijkste reden om de Corsair HS65 Surround Headset in huis te halen is omdat hij voor meerdere spelcomputers is te gebruiken. De ene keer sluit je hem via de controller aan op de PlayStation 5, terwijl hij de keer daarop in de Nintendo Switch wordt geplugd. Heb je daarna zin om een serie te kijken op een (oude) iPad, dan sluit je de headset zonder problemen daarop aan. Zeker wanneer je dus meerdere apparaten in huis hebt, dan sla je met dit product echt meerdere vliegen in één klap.

Fijne headset (Afbeelding: Corsair)

Dolby 7.1 op je pc

Is één van je apparaten een pc, dan heeft de Corsair HS65 Surround Headset een extra voordeel. Want voor de pc en de Mac beschikt de headset ook over een USB-adapter. Op die manier heb je de mogelijkheid om via de software die bij de headset hoort gebruik te maken van Dolby 7.1. Daarmee heb je dus het voordeel dat je in een game als Call of Duty beter hoort waar vijanden vandaan komen. Een vijand die om een hoekje komt, hoor je op die manier en open je makkelijker het vuur. Die persoon denkt dan waarschijnlijk dat je campt, maar het is meer een geval van een tactisch voordeel.

Software voor de pc (Afbeelding: Corsair)

Zit comfortabel

Bijkomend voordeel van de Corsair HS65 Surround Headset is dat hij comfortabel op je hoofd zit. De oordoppen zijn niet de grootste op de markt, maar gaan goed over je oren heen. De hoofdband is redelijk zacht en irriteert op die manier niet tijdens het gamen. Bijkomend voordeel is dat geluid dat van buitenaf komt redelijk goed wordt tegengehouden. Op die manier kun je echt in de game duiken. Wel vond ik dat de headset na een tijdje voor warme oren zorgt. Ik zou het niet aanraden om hem meer dan drie uur achter elkaar te gebruiken. Dan lopen de meeste controllers ook wel leeg, dus of je dat gaat redden, is maar zeer de vraag.

Lekker op je hoofd (Afbeelding: Corsair)

Prijs-kwaliteit is dik in orde

Tot slot heeft de Corsair HS65 Surround Headset nog een laatst voordeel. En dat is te vinden in de prijs. Voor zo’n negentig euro is hij behoorlijk goed betaalbaar. Zeker dus wanneer je meerdere spelcomputers in huis hebt is dit een product waar je dan in één keer klaar mee bent. Je krijgt dus een product dat op meerdere manieren te gebruiken is en tijdens je gamesessies behoorlijk wat kwaliteit biedt.

Goed voor de portemonnee (Afbeelding: Corsair)

De Corsair HS65 Surround Headset is nu beschikbaar en onder andere hier te scoren. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.