Rainbow Six Extraction is de ideale game om met vrienden te spelen

Games Jelle van Es 28 jan 2022

Met Rainbow Six Siege heeft Ubisoft al jaren goud in handen. De gamereeks is perfect voor eSports en kent vele fans. Mocht het competitieve niet helemaal je ding zijn, dan is Rainbow Six Extraction wellicht meer jouw ding. Dit is namelijk een game die bedoeld is om met twee van je vrienden te gaan spelen en het dan samen opnemen tegen een buitenaardse invasie. Bijkomend voordeel is dat de game op de Xbox Game Pass staat, waardoor je makkelijker je vrienden uitnodigt. Ook is er een buddy pass wanneer je de game komt waarmee je vrienden tijdelijk de mogelijkheid geeft om met je te strijden.

Want zoals wel vaker bij dit soort games, kom Rainbow Six Extraction echt het beste tot zijn recht wanneer je het samen speelt met vrienden. Op die manier kun je echt goed overleggen en tactisch te werk gaan. En omdat je het allemaal tegen de computer doet, is het allemaal net iets relaxter dan wanneer je het tegen andere mensen speelt en je bang bent om bij elk hoekje dat je omkijkt te worden afgeknald. Dit zijn de punten die me zijn opgevallen.

Rainbow Six Extraction Review

Samen spelen is top

Voor bijna elke coöperatieve shooter geldt dat het leuker is als je het met je vrienden speelt. Dat is zeker het geval voor Rainbow Six Extraction. Het is een game die heel wat tactische mogelijkheden kent en waarbij je een stuk effectiever bent als je goed samenwerkt. Met vrienden werkt dat gewoon het beste. Dan kun je makkelijker aangeven wat het probleem is en hoe dat opgelost moet worden. En wanneer je dan in de penarie zit en je echt geholpen moet worden, dan is het een klein feest wanneer je medespelers op tijd bij je zijn om je te redden. Of wanneer het simpelweg lukt om de missie succesvol te voltooien na een spannend einde. Zoals gezegd is de game onderdeel van de Xbox Game Pass, dus wanneer je een Xbox hebt, is het makkelijk om met je vrienden te spelen. Maar daarnaast heb je dus ook een buddy pass om vrienden mee uit te nodigen.

Samenwerken om de vijanden te verslaan (Afbeelding: Ubisoft)

Knalt uitstekend weg

Eén van de sterkste elementen die in Rainbow Six Extraction zit, is zonder twijfel te vinden in de wapens. De shooting mechanics lijken zo te komen uit Rainbow Six Siege en die game staat ook bekend om het goede schietsysteem. De wapens waarmee je los kan gaan zijn uitgebreid en het is mogelijk om deze naar eigen smaak aan te passen. En als je dan het vuur opent op de buitenaardse wezens, dan is de impact van de kogels echt heel erg goed. Daardoor heb je het idee dat je echt goed bezig bent. Helemaal als je met zijn allen tegelijkertijd succesvol het vuur opent op een vijand en je die weet te verslaan is de game op zijn best.

Knallen wanneer het moet (Afbeelding: Ubisoft)

Tactiek met diverse Operators

Een ander tof element van Rainbow Six Extraction is dat de game werkt met Operators die je kent van Rainbow Six Siege. En elke Operator heeft zijn eigen speciale vaardigheid. Op basis daarvan kun je bepaalde dingen specifiek doen. Door daar goed gebruik van te maken, kun je echt een voordeel uitbaten. Daarnaast kun je ook nog je Operators levelen en uiteindelijk nieuwe unlocken. Op deze manier hoopt de maker dat het een game is die je lang wil blijven spelen.

Rainbow Six Extraction
Iedereen heeft zijn eigen voordeel (Afbeelding: Ubisoft)

Herhaling slaat toe

En juist op dat punt valt Rainbow Six Extraction ietwat tegen. In de game heb je vele verschillende soorten objectives die je moet voltooien. Dat zou voor de variatie moeten zorgen. Toch krijg je al snel het gevoel van herhaling. Veel missies lijken namelijk op elkaar en het duurt erg lang voordat je echt nieuwe dingen vrijspeelt. Zodoende heb je het na een tijdje echt wel gezien. Je mist wat dat betreft de magie van Rainbow Six Siege, waarbij elk potje vol spanning zit, omdat je niet weten wat je tegenstanders gaat doen. Op die manier is dit echt een game die vooral geschikt is om via de Xbox Game Pass met je vrienden te proberen.

Niet heel lang houdbaar (Afbeelding: Ubisoft)

Rainbow Six Extraction is nu beschikbaar voor de verschillende platformen. Wanneer je hem niet via de Xbox Game Pass in huis zou willen halen, dan kun je hem hier op een gewone manier scoren.