[REVIEW] LEGO Jurassic World: Nu ook op de Nintendo Switch

Games Jelle van Es 19 sep 2019

De Nintendo Switch is een spelcomputer waarop regelmatig games uitkomen die al eerder zijn verschenen op een ander platform. In sommige gevallen zitten er dan een paar maanden tussen, in een ander geval een jaar. LEGO Jurassic World is een ander verhaal. Daarvan verscheen het origineel al in 2015. Daarmee komt deze game wel wat aan de late kant.

LEGO Jurassic World is een game die gebaseerd is op verschillende films, niet alleen op Jurassic World. Dat betekent dat je heel wat iconische momenten beleeft die gebaseerd zijn op de bekende scenes. Maar dan met een typisch laagje LEGO-humor er over heen. Dit zijn de punten die mij zijn opgevallen.

Genoeg te beleven in LEGO Jurassic World

LEGO Jurassic World is een goedgevulde games met heel wat levels om aan te gaan. In elk level is er weer veel te ontdekken en zijn er verschillende personages om uit te proberen. In de levels vind je bovendien dino-DNA waarmee het mogelijk is om je eigen dino in elkaar te zetten en daar uiteindelijk ook mee te spelen. Daarnaast is het fijn dat de game iets meer puzzels heeft in vergelijking met de gemiddelde LEGO-game, waarbij je vooral LEGO-vijanden in elkaar ramt.

Extra DLC

De Nintendo Switch-versie verschijnt bijna vier jaar na de originele release en krijgt een redelijk vriendelijk verkoopprijsje van 39,99 euro. Dat is misschien nog wat aan de hoge kant voor een game die zo oud is, maar je krijgt gelukkig wel als een tegemoetkomen extra DLC om gelijk mee aan de slag te gaan. Er zijn drie pakketten die je nog wat extra content en personages geven en het is fijn dat dit er gelijk bij in zit zonder dat je nog extra kosten moet maken.

Best wel grappig

Je zult niet in een deuk gaan liggen wanneer je LEGO Jurassic World speelt. Maar een flauwe glimlach had ik wel regelmatig. Het is hier en daar wat flauw en je moet het nemen met een korreltje zout, maar iconische scenes met een twist zijn best wel grappig. Zeker als je bedenkt dat ik ruim twintig jaar geleden het bijna in mijn broek deed toen ik voor het eerst een T-Rex op het grote scherm voorbij zag komen.

LEGO Jurassic World
LEGO Jurassic World Bron: Warner

Samen spelen

Omdat de game iets meer puzzels heeft dan een gemiddelde LEGO-game is hij misschien iets minder geschikt voor jongere gamers om alleen te spelen. Hier en daar zijn er toch elementen waar je even over na moet denken. Maar de game is wel heel goed om samen te gaan spelen en zodoende gezamenlijk het avontuur te beleven. Afgaan zul je nooit met de LEGO-formule, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Klassieke momenten (Bron: Warner)

Beetje mosterd na de maaltijd

Toch kan ik niet ontkennen dat de game een beetje laat komt. Vier jaar geleden was de release logisch met het verschijnen van de film. Maar inmiddels heeft die film alweer een vervolg gekregen, waarvan je in de game overigens niks van terugziet. Ook is de game visueel gewoon wat gedateerd. Het had wat dat betreft fijner geweest als de game in 2016 wat eerder was uitgekomen.

Toch heb ik er plezier aan beleefd. Wil jij dat ook doen? Dan heb ik goed nieuws. Binnenkort hebben we een prijsvraag waarbij we de game weggeven. Houd de site dus goed in de gaten. LEGO Jurassic World is nu beschikbaar op de Nintendo Switch. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.