[REVIEW] Nacon Asymmetric Wireless Controller

Games Jelle van Es 29 mei 2019

De DualShock 4-controller is wat mij betreft de beste controller die Sony tot nu toe heeft uitgebracht. Het is een flinke verbetering ten opzichte van het ding dat met de PlayStation 3 werd geleverd en is voor veel games gewoon heerlijk om te spelen. Mocht je echter iemand zijn die het fijner vindt om met een Xbox One-controller te spelen, dan kan ik me voorstellen dat je niet zo enthousiast bent. Gelukkig biedt Nacon met zijn Nacon Asymmetric Wireless Controller een goed alternatief.

De Nacon Asymmetric Wireless Controller oogt als een Xbox One-controller. In plaats van dat de analoge sticks naast elkaar in het midden zitten, is de linker analoge stick geplaatst waar eigenlijk het d-pad zit. Dus vergelijkbaar met de Xbox One-controller. Wij zijn er een tijdje mee aan de slag gegaan en dit zijn de punten die ons opvielen.

De Nacon Asymmetric Wireless Controller voelt lekker aan

Er is een tijd geweest waarbij controllers van een derde partij zo goed als ruk waren. Inmiddels weten we wel beter. De laatste controllers die Nacon heeft uitgegeven, waren gewoon goed. En dat kun je ook zeggen van de Nacon Asymmetric Wireless Controller. Hij ligt lekker in de hand, is zwaar genoeg om te voelen dat je daadwerkelijk iets vast hebt en voelt nergens goedkoop of plastic aan. Het is gewoon een goed product die je zonder problemen aan vrienden kan geven als die gewend zijn om op een Xbox One te spelen.

Nacon Asymmetric Wireless Controller

Shooters werken top

Er zijn vele games die je gewoon kunt spelen met de Nacon Asymmetric Wireless Controller, maar ik vind het met name bij shooters fijn spelen. De Xbox One-controller is er altijd wat beter voor geweest en het feit dat je dat gevoel nu op de PS4 kunt hebben is wat mij betreft een absolute meerwaarde. Ik heb met deze controller net wat meer controle en heb minder moeite om vijanden af te maken.

Nacon Asymmetric Wireless Controller

Batterij gaat lang mee

De batterij van de DualShock 4-controller is zeker niet slecht. Met een volle batterij kun je redelijk makkelijk een uurtje of vijf losgaan met een game. Maar als je een hele dag wilt gamen, dan zul je toch met een oplaadkabel aan de slag moeten gaan. De Nacon Asymmetric Wireless Controller doet het net iets beter. Met een volle batterij moet je tussen de 7 en 8 uur kunnen gamen. Dat zijn net die paar uurtjes die op een luie zondag je een klein voordeel geeft.

Je hebt een USB-port nodig om te spelen

Er is echter ook wel een nadeel aan de Nacon Asymmetric Wireless Controller en dat is dat het werkt met een USB-dongle. Daardoor kun je hem ook makkelijk aansluiten op je pc en op die manier twee vliegen in één klap slaan, maar omdat de PS4 maar twee porten heeft aan de voorkant, is het wel onhandig als je er al één moet opofferen voor zo’n dongle. Je bent wat dat betreft net wat beperkter dan wanneer je met een normale controller speelt.

Nacon Asymmetric Wireless Controller

De Nacon Asymmetric Wireless Controller is nu beschikbaar. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.