[REVIEW] Polaroid OneStep 2: Stranger Things Edition

Gadgets Jelle van Es 12 aug 2019

Het derde seizoen van Strangers Things is alweer een tijdje geleden op Netflix uitgebracht en was een groot succes. Zoals wel vaker bij dingen die succesvol zijn, willen andere partijen daar ook van profiteren. Zodoende heeft Polaroid nu een speciale OneStep 2: Stranger Things Edition camera uitgebracht.

Het is een camera die min of meer hetzelfde doet als de normale OneStep 2 camera. En je betaalt gelukkig ook niet meer voor de Stranger Things-promotie. Hij is net zo duur als de andere varianten. Wat hij vooral anders doet, is dat hij voorzien is van een andere aankleding. Hij is naar mijn mening voorzien van een mooie blauwe kleur en de teksten op de camera staan op de kop. Een mooie knipoog naar de alternatieve wereld die in de serie een belangrijke rol speelt. Daarnaast heeft Polaroid ook een speciale set aan Polaroid-filters uitgebracht. De foto’s die je maakt worden dan voorzien van een omhulsel die gebaseerd zijn op de serie. Dit zijn de punten die zijn opgevallen tijdens het gebruik.

Batterij gaat lang mee

De OneStep 2: Stranger Things Edition wordt geleverd met een micro-USB-kabel waarmee je de interne batterij oplaadt. Deze is niet heel erg groot en is zodoende snel opgeladen. Wat het grote voordeel is wanneer je hem hebt opgeladen, is dat hij lang mee gaat. Als je hem niet gebruikt, stelt de maker dat je zo’n 60 dagen lang de batterij in standby hebt en zodoende kunt gebruiken op het moment dat het nodig is. En wanneer je hem actief gebruikt op een feest, dan zul je merken dat je er genoeg foto’s mee kunt maken voordat je hem weer aan de kabel moet hangen.

Polaroid OneStep 2: Stranger Things Edition (Bron: Jelle van Es)

Zeer gebruiksvriendelijk

Eerlijk is eerlijk, ik ben geen uitstekende fotograaf. Ik weet een beetje hoe je een leuk plaatje maakt, maar verder dan dat gaat mijn kennis niet. Gelukkig heb je dat bij de OneStep 2: Stranger Things Edition ook niet nodig. Je richt de camera op hetgeen dat je wilt fotograferen, kijkt door de viewfinder en wanneer je tevreden bent met het shot, dan maak je de foto en komt de polaroid er gelijk uitrollen. Die is voorzien van een zwart hoesje waar je de foto makkelijk onder vandaan haalt en vervolgens moet je even wachten voordat het beeld op de foto komt. Ook het wisselen van de cartridge is een fluitje van een cent en heb je binnen een paar seconden gedaan.

Polaroid OneStep 2: Stranger Things Edition

Leuke foto’s voor op feesten

En wanneer je een feestje hebt, dan heb je het beste excuus om de camera er bij te pakken en leuke foto’s te maken. Ikzelf heb dat gedaan op de verjaardag van mijn vrouw, maar je kunt natuurlijk ook losgaan met een nieuwjaarsfeestje of een epische vrijdagmiddagborrel. In mijn ervaring werkte het het beste wanneer je binnen foto’s maakt. De flitser verlicht de omgeving goed genoeg. Buiten had ik wat last van overbelichting. De foto’s die ik daar maakte voelde aan alsof ze rechtstreeks uit de jaren zeventig kwamen. Dat heeft op zijn beurt ook wel iets charmants.

Polaroid OneStep 2: Stranger Things Edition foto’s (Bron: Jelle van Es)

Duur

Toch heeft de OneStep 2: Stranger Things Edition een duidelijk nadeel en dat is te vinden in de prijs. De aanschaf van het device zelf valt nog wel mee. Hij heeft een adviesprijs van 129,99 euro. Het probleem zit hem voornamelijk in de foto’s die je neemt. Elk setje dat je gebruikt kost zo’n 16 euro en geeft je de mogelijkheid om zo’n acht foto’s te maken. Dat komt neer op zo’n twee euro per foto. Als je dan een foto neemt die overbelicht is of waarbij de persoon die je op de foto zet net beweegt, dan mislukt de foto en is het een duur grapje.

Gelukkig hebben we nog goed nieuws. We mogen het device dat we hebben getest weggeven. Daar doen we ook een setje bij waarmee je acht foto’s kunt maken. Zodoende heeft dit pakket dus een waarde van meer dan 140 euro. Wil je hier kans opmaken? Stuur dan een mail naar [email protected], waarbij je aangeeft kans te willen maken op dit pakket. Laat daarbij ook gelijk even je adresgegevens achter, zodat we het geheel kunnen opsturen. Wil je meer lezen over de leukste gadgets? Kijk dan hier.