Clubhouse wordt steeds populairder, dus jat Facebook het idee

Clubhouse is momenteel een populaire, sociale applicatie. En Facebook zou Facebook niet zijn om daar wat aan en mee te doen. Naar verluidt werkt de socialmediagigant aan een eigen versie van de app, waarmee je naar andermans audiogesprekken kunt luisteren.

Het is geen geheim dat Facebook er een handje van heeft om ideeën te kopiëren van andere populaire apps. Zo heeft Instagram bijvoorbeeld veel functionaliteit overgenomen van zowel Snapchat als TikTok. Nu lijkt het erop dat het bedrijf zijn pijlen gericht heeft op een volgende hit, namelijk Clubhouse.

Facebook ‘leent’ van Clubhouse

Ondanks het feit dat Clubhouse alleen te betreden is op basis van een uitnodiging (en eigenlijk nog in bèta is), maakt de app een hoop los. Zoveel zelfs dat bronnen nu tegenover de New York Times melden dat Facebook werkt aan een eigen versie van de audio only app.

Facebook like
Facebook. (Afbeelding: Josh Edelson / AFP)

Clubhouse is een applicatie waarmee je audiogesprekken voert. Dat doe je in zowel open als gesloten kamers. Bevind je je in een open kamer, dan kun je meeluisteren met het gesprek dat gaande is. De app is sinds april 2020 verkrijgbaar en heeft sindsdien veel soorten content aangeboden. Denk dan aan experimentele zaken als theaterproducties, talkshows met beroemdheden (waaronder Elon Musk) en netwerkevenementen.

Werkt Facebook aan eigen Clubhouse-app?

Ook Mark Zuckerberg, was een keer aanwezig in een openbare kamer. Facebookvertegenwoordiger Emilie Haskell heeft tegenover de New York Times ontkend dat het bedrijf werkt aan een eigen Clubhouse-app of soortgelijke functies voor de bestaande applicaties.

Clubhouse is één van de populairste apps van het moment, maar wat is het?

Het statement dat hierover gegeven werd is ook vrij standaard. Zo zit het bedrijf regelmatig met mensen om tafel die kennis hebben van zaken aangaande audio en video en dat er altijd wordt gezocht naar nieuwe manieren van contact leggen.

Ook Twitter kijkt goed rond

Ondertussen is Twitter al wel aan de haal gegaan met een vergelijkbaar concept, toen het bedrijf Spaces lanceerde in december 2020.

New York Times

Reageer op artikel:
Clubhouse wordt steeds populairder, dus jat Facebook het idee
Sluiten